دانمارک رکورد جدیدی در تامین برق با انرژی بادی را ثبت کرد

کشور دانمارک اخیرا توانسته در تولید انرژی های بادی به رکورد قابل توجهی دست پیدا کند ، دانمرکی ها توانسته اند با توربین های بادی خود ۴۳ درصد از برق مصرفی کشورشان را در سال ۲۰۱۷ تامین کنند که نسبت به سال ۲۰۱۶ عملکرد بهتری را داشته اند . طبق گزارشاتی که از مقامات این کشور بدست آمده ، امیدوا هستند با این روندی که پیش گرفته اند موجب تشویق دیگر کشورها شود و تولید انرژی پاک در دنیا پیشرفت کند .

آقای لارس چرن لیلهولت وزیر انرژی کشور دانمارک در بیانیه ای عنوان کرد : قیمت انرژی بادی در جهت کاهش حرکت می کند  و این روند کاهش بسیار سریع است .

کشور دانمارک سال های زیادی است که در تولید انرژی پاک در میان دیگر کشورها فعالیت می کند ، این کشور در ماه مارس سال ۲۰۱۷ موفق شد برق تمام شهرهای خود در ۲۴ ساعت  به وسیله انرژی بادی تامین کند . دانمارک با این رکوردی که بدست آورد به اهداف خود نزدیک تر شده است ، دانمارک با هدف اینکه بتواند تا سال ۲۰۳۰  تولید برق با زغال سنگ را کنار بگذارد .

در حالی که تصمیم دولت دانمارک برای استفاده از انرژی های تجدید پذیر است ، در واقع تلاشی جهانی برای کاهش استفاده از منابع فسیلی است . ولی چرا دانمارک در تلاش زیادی است که دیگر کشورها این انرژی را جایگزین انرژی فسیلی کنند؟ بی شک این کشور برای گسترش انرژی های بادی منفعت های زیادی را خواهد برد . بزرگترین شرکت سازننده توربین های بادی با نام Vestas Wind System دانمارکی است ، علاوه این کارخانه ، دولت دانمارک یکی از بزرگترین سهام داران شرکت Orested است ، این شرکت بزرگترین اپراتور فعال در زمینه مزارع بادی و همچینین دریایی با فعالیت بین المللی است .

در حال حاضر دولت دانمارک در پروژه های تولید انرژی بادی از سال ۱۹۷۰ به دیگر شرکت ها امتیازهای بسیار خوبی را ارائه می دهد . اما لیلهولت برای وزیر انرژی دانمارک ، با اطمینان بسیار بالایی اعلام کرده است که برای طولانی مدت دیگر این امتیاز ها را به شرکت ها نمی دهیم . وزیر انرژی دانمارک در ادامه گزارش خود افزود : دیگر کشورها برای استفاده از انرژی بادی نیازی به تسهیلات و امتیاز ندارند ، چون استفاده از انرژی بادی می تواند بسیار مقرون به صرفه باشد و هزینه های تولید برق را بسیار کاهش خواهد داد .

کشور انگلستان نیز توانسته است به وسیله انرژی های بادی دوبرابر انرژی بدست آمده از زغال سنگ را در سال ۲۰۱۷ بدست آورند و کشور آلمان هم دارنده ی بزرگترین توربین های بادی در جهان است .مناطق خاصی در ایالات متحده نیز درحال پیشرفت زیادی در تامین انرژی به وسیله ی باد هستند شرکت آمازون توانسته است یک مزرعه بادی بسیار بزرگی را در جنوب تگزاس احداث کند . درهر حال آینده ی تولید انرژی برق به وسیله ی توربین های بادی هنوز مشخص نیست ، ولی امیدواریم تمام کشور ها بتوانند ا انرژی های پاک را در کشورشان بدست آورند .

منبع futurism

نمایندگی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست