سیری اپل

بر اساس گزارش CNBC، شرکت اپل در آخرین به روز رسانی دستیار صوتی سیری Siri، اطلاعاتی را در اختیار کاربرانی قرار می دهد که نگران ویروس کرونا می باشند. کاربران می توانند از دستیار صوتی سوالاتی از قبیل « آیا من به ویروس کرونا مبتلا شده ام؟» را کنند و دستیار سیری بلافاصله با پرسش علائم کاربر از وضعیتشان اطلاعاتی را ارائه می کند.

زمانی که کاربر برای اولین بار از سیری در مورد ویروس کرونا سوال کند، دستیار صوتی اپل علائم بالینی مرتبط با این ویروس را از کاربر سوال می کند که آیا علائم مرتبط با آن را تجربه کرده اند که شامل تب، سرفه خشک یا تنگی نفس است. کاربری که علائم شدیدی داشته باشد سیری به آن ها توصیه می کند که هرچه سریعتر با اورژانس تماس بگیرند و کاربرانی که علائم خفیفی داشته باشند به آنها گفته می شود که در خانه بمانند. کاربرانی که به امکانات پزشکی مناسبی دسترسی نداشته باشند، سیری آن ها را به اپلیکیشن های مرتبط از قبیل اطلاعات  مراقبت های پزشکی تایید شده در اپ استور هدایت می کند.

با این حال، پاسخ‌های دستیار سیری از مرکز بهداشت عمومی ایالات متحده و مراکز کنترل و پیشگیری CDC ارائه شده است.در حال حاضر به نظر می رسد قابلیت جدید سیری فقط در ایالات متحده آمریکا در دسترس می باشد. اما خبرنگاران مستقر در انگلیس با مطرح کردن سوال در مورد این ویروس از دستیار سیری، آن هارا به وب سایت متعلق به دولت انگلستان هدایت کرد. در حال حاضر این قابلیت در خارج از ایالات متحده فعال نمی باشد.

قابلیت جدید siri مشابه سرویس های شرکت های بزرگی مانند گوگل، فیسبوک و مایکروسافت می باشد که منبع اطلاعاتی در مورد ویروس کرونا را راه اندازی کرده اند. فیس بوک یک مرکز اطلاعاتی کرونا ویروس را در صدر بخش خبری خود در ایالات متحده قرار داده است که اطلاعات سازمان جهانی بهداشت و بهداشت آمریکا را در آن منتشر می کند. گوگل نیز برای مقابله با این ویروس یک‌وب سایت را راه اندازی کرده است. مایکروسافت نیز با همکاری سازمان پیشگیری و بیماری ایالات متحده نقشه تعاملی در قالب یک ربات راه اندازی کرده است که علائم بالینی کاربران را بررسی می کند.

منبع theverge

نمایندگی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست