دل دو لب تاپ جدید با پردازنده های سری رایزن AMD را معرفی کرد

در سال ۲۰۱۷  زمانی که شرکت AMD از پردازنده های رایزن مخصول موبایل را معرفی کرد ، این شرکت وعده داده بود که شرکت های ایسر ، اچ پی و لنوو از پردازنده های سری جدید رایزن در محصولات خود استفاده خواهند کرد . شرکت اچ پی اولین شرکتی بود که از سری پردازنده های رایزن در محصولات خود استفاده کرد ، ایسر و لنوو نیز در حال توسعه محصولات خود با پردازنده های رایزن بودند .

در حال حاضر شرکت دل بدون اطلاع قبلی محصولات خود را با پردازنده های سری رایزن AMD به بازار عرضه خواهد کرد .

شرکت دل که یکی از شرکت های مطرح و با قدمت زیادی در صنعت تولید محصولات کامپیوتری شناخته می شود . این شرکت به تازگی از دو لپ تاپ سری اینسپایرون که مجهز به پردازنده های موبایل رایزن می باشند را معرفی کرده است ، مدل اول اینسپایرون ۱۳ با قیمت ۷۳۰ دلار و مدل دوم اینسپاینر ۱۵ با قیمت پایه ۶۳۰ دلار راهی بازار خواهند شد .

این اقدام شرکت دل کمی دور از انتظار بود، در حالی که این شرکت در یک نشست خبری با خبرنگاران داشته است حرفی از محصولات جدید خود مبتنی بر پردازنده های موبایل سری رایزن را مطرح نکرده است و فقط  لپ تاپ های قابل حمل XPS 15 و XPS 15 2 in 1 با پردازنده های اینتل مطرح شده بود .

به هر حال ، خوب است که محصولات بیشتری با پردازنده های سری رایزن AMD تولید شود ، نکته قابل توجه این سری از پردازنده های رایزن این است که ، این نوع پردازنده ها با قیمت پایین عرضه خواهند شد و قدرت پردازش خیلی خوبی دارند و می توانند با محصولاتی با قیمت پایین تری را برای رقابت با لپ تاپ های مبتنی بر پردازنده های اینتل به بازار عرضه شوند .

دل از لپ تاپ تاشو اینسپایرون ۱۳ ۷۰۰۰ با دو مدل پردازنده سری رایزن ۵ ۲۵۰۰U و رایزن ۷ ۲۷۰۰U به بازار عرضه می شوند که به ترتیب از ۸ گیگابایت و ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره سازی اطلاعات از نوع اس اس دی استفاده می شود  .

این لپ تاپ ۱۳ اینچ از یک صفحه نمایش استاندارد ۱۳ اینچی با رزولوشن ۱۹۲۰*۱۰۸۰ پیکسل استفاده شده است و در قسمت جلوی دستگاه از یک دوربین IR برای تشخیص چهره کاربر (باز کردن قفل دستگاه) استفاده شده است . همچنین دارای ۳ درگاه یو اس بی  به ترتیب USB 3.1  تایپ C و USB 3.1 تایپ A و USB 2.0 به همراه یک درگاه HDMI و درگاه کارت حافظه SD استفاده شده است . لپ تپ اینسپایرون ۱۳ ۷۰۰ با ضخامت کمتر از ۰.۸ اینچ می باشد ، به لطف پردازنده کم مصرف سری رایزن AMD از باتری ۴۲ واتی در این لپ تاپ استفاده شده است و وزن ۳.۹ پوند معادل ۱.۷۶ گرم می باشد  .

مدل دیگر لپ تاپ جدید دل اینسپارون ۱۵ اینچی می باشد که با سه مدل پردازنده سری رایزن ۳ ۲۲۰۰U ، رایزن ۵ ۲۵۰۰U ، رایزن ۷ ۲۷۰۰U و با ۸ تا ۱۶ گیگابایت رم و همچنین با افظه ذخیره سازی ۱ ترابایتی عرضه خواهند شد .

این لپ تاپ دارای صفحه نمایش لمسی ۱۵ اینچی با رزولوشن ۱۹۲۰* ۱۰۸۰ می باشد که وزن آن ۴.۹ پند است که معادل ۲.۲ کیلو گرم می باشد ، ضخامت این محصول ۰.۹ اینچ است و از باتری ۴۲ وات ساعتی در این لپ تاپ استفاده شده است .این لپ تاپ مجهز به یک صفحه کلید با بخش اعداد ، دو درگاه USB 3.1 تایپ A  و USB 2.0  ، درگاه HDMI ، درگاه حافظه کارت SD و حسگر اثر انگشت و درایور DVD مجهز می باشد .

منبع liliputing

نمایندگی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست