دوربین تشخیص عمق اینتل با نام RealSense LiDAR معرفی شد

دوربین تشخیص عمق اینتل

شرکت اینتل اولین عضو خانواده ی RealSense LiDAR خود از دوربین های تشخیص عمق با نام RealSense LiDAR L515 را معرفی کرد. این سنسور به طور اختصاصی برای استفاده در محیط های داخلی طراحی شده است، در حالی که اینتل برای برای ثبت بهترین تصاویر در محدوده ی گسترده داخلی، سنسور را با یک دستگاه کوچک و کیفیت بالابهینه کرده است.

دوربین Intel’s RealSense LiDAR L515 مجهز به سنسور RGB با رزولوشن 1920*1080 و نرخ فریم 30 هرتز و حسگر عمق سنج با رزولوشن 1024 * 768 با نرخ 10هرتز می باشد. همچنین اینتل برای این دوربین از ابزار اندازه گیری اینرسی Bosch BMI085 (شتاب سنج و ژیروسکوپ) استفاده کرده است. وقتی صحبت از قاللیت های فیزیکی می شود، دوربین RealSense LiDAR L515 دامنه 0.25 متر تا 9 متر را با زاویه دید 70° ±3° × 43° ±2° و زاویه عمق 70°±2° × 55°±2° را ارائه می کند.

LiDAR می تواند صحنه ای را با حداکثر 32 میلیون نقطه از عمق را در ثانیه اسکن کند. علاوه بر این، پردازنده دید داخلی این دوربین قادر است صحنه هایی با سرعت بالا را با کمترین افت کیفیت را ثبت کند. این دوربین تصاویر سریع را با زمان نوردهی کمتر از 100 نانوثانیه و پردازش های دیگر را در پردازنده های پایه این دستگاه صورت می گیرد که مصرف باتری و عملکرد دستگاه را بهینه می کند.

LiDAR L515 از فناوری اختصاصی اسکن آینه MEMS اینتل استفاده می کند که نوید بخش کارایی بهتر نسبت به سایر فناوری های زمان پرواز (Time of Flight) است. اینتل ادعا می کند که این حسگر با مصرف 3.5 وات انرژی، مقرون به صرفه ترین دوربین با وضوح بالا بازار خواهد بود.

Intel’s RealSense LiDAR L515 با ابعاد 26 در 61 میلیمتر و وزن 100گرم می باشد. ابعاد کوچک و وزن کم آن باعث می شود RealSense L515 را در اکثر کارایی هایی که نیاز به پشتیبانی از پیمایش یا تشخیص حرکت دارند، مناسب باشد. علاوه بر این، LiDAR از فناوری متن باز RealSense SDK 2.0 اینتل استفاده می کند و از طریق رابط USB 3.1 تایپ C متصل می شود. بنا به گزارش ها، این سنسور با سیستم عامل های اندروید، ویندوز، مک و لینوکس سازگار است و این باعث می شود تا تقریبا با تمام سیستم عامل های محاسباتی موجود امروز سازگار باشد.

اولین دوربین LiDAR RealSense اینتل در حال حاضر با قیمت 349 دلار به صورت پیش سفارش موجود است.

منبع anandtech

نمایندگی

,

پست های مرتبط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست