دولت چین به دلیل تحریم هواوی، شرکت های خارجی را تهدید کرد

دولت چین به دلیل تحریم هواوی شرکت های خارجی را تحدید کرددولت چین در پی تحریم های شرکت هواوی توسط دولت ترامپ، برای انتقام شرکت های خارجی را تهدید کرده است. بر اساس گزارشی که در روز جمعه منتشر شد، وزارت بازرگانی چین در حال تهیه فهرستی از شرکت های غیر قابل اعتماد است و شرکت های خارجی که قوانین را نقض می کنند، فعالیتشان را متوقف کنند. در حال حاضر نام شرکت خاصی منتشر نشده است، اما به احتمال بسیار زیاد در این لیست نام شرکت هایی خواهد بود که عرضه محصولاتشان را به صنعت چین متوقف کرده و یا متوقف خواهند کرد.

این اتفاق ممکن است خبر بدی برای شرکت های فناوری ایالات تحده در بازار چین باشد. شرکت های از جمله اینتل، کوالکام و مایکروسافت که حضور گسترده ای در این کشور دارند، بر اساس دستور رئیس جمهور امریکا این شرکت ها باید دادوستد خود را با هواوی متوقف کنند. در نتیجه، شرکت هواوی از دسترسی به اجزای کلیدی قطعات و نرم افزارهای مورد نیاز برای تولید گوشی های هوشمند اندرویدی و لپ تاپ های ویندوزی متوقف خواهد شد.

در حال حاضر، وزارت بازرگانی چین از ارائه جزئیاتی در مورد” لیست شرکت های غیرقابل اعتماد” از جمله نحوه ی مجازار متخلفان، خود داری کرده است. سخنگوی وزارت امور خارجه چین در کنفرانس مطبوعاتی جمله، اعلام کرد که دولت چین قصد دارد اقدامات دقیقی را در مدت کوتاهی انجام دهد. نهادهای سانسور آنلاین چین، در حال حاضر دسترسی اینترنت به سایت های اصلی امریکا مانند فیس بوک، گوگل و توییتر را قطع کرده اند. با این حال، بسیاری از شرکت های برجسته آمریکایی مانند اپل، اچ پی و دل در چین با استخدام نیروی بومی در این کشور فعالیت می کنند.

با این حال، هواوی در نظر دارد از تکنولوژی داخلی خود برای جایگزینی قطعاتی که به خاطر دوستور دولت ترامپ از دست داده است، استفاده کند. شرکت هواوی به رسانه ها اعلام کرد که پس از تحریم گوگل از تایید اعتبارنامه ی اندرویدی برای محصولات جدید این شرکت، هواوی به زودی سیستم عامل اختصاصی خود را معرفی خواهد کرد.

منبع pcmag

نمایندگی

, ,

پست های مرتبط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست