CES هرگز نمایشاه خوبی برای حوزه ی روباتیک مهم نبوده است. این موضوعی نیست که انتظار داشته باشیم در آینده ای نزدیک تغییر کند، اما به نظر می رسد هر سال کمی برای فناوری رباتیک بهتر می شود. پولن روباتیکز (Pollen Robotics) یکی از شرکت های فعال در صنعت رباتیک است که به طور گسترده ای در صنعت ربات های هوشمند خانگی فعالیت می کند. این شرکت آخرین محصول خود را که یک ربات نیم تنه است را با نام ریچی (Reachy) معرفی کرد. این ربات با دو بازو، سینه و سر تشکیل شده است که به صورت متن باز برای نمونه سازی و اهداف تحقیقاتی طراحی و ساخته شده است. پولن روباتیکز، قیمت این محصول را در صورتی که علاقه مندان فقط یک بازوی مستقل را تهیه کنند 9 هزار دلار می باشد و در صورتی که نیم تنه ی کامل را خریداری کنند 17 هزار دلار باید برپردازند. این استارتاپ سه ساله ی فرانسوی اعلام کرد که برای این ربات مشتریان زیادی پیدا شده است.

یکی از مدیران این شرکت در جریان نمایشگاه CES اعلام کرد: ما در فرانسه در یک آزمایشگاه با تولید پروتز و ساخت اعضای مصنوعی بدن انسان کار خود را شروع کردیم، ما همچنین در این آزمایشگاه با یک آموزشگاه مهندسی برای آموزش مکانیک رباتیک و هوش مصنوعی همکاری می کنیم. در حال حاضر آزمایشگاه های بزرگ فناوری زیادی وجود دارند که می خواهند خدمات خود را در صنعت رباتیک استفاده کنند.

این ربات از طیف گسترده ای از قابلیت ها را دارا می باشد، ریچی در این نمایشگاه بازی ساده دوز (tic-tac-toe) را در این نمایشگاه به علاقه مندان رباتیک به نمایش گذاشت. قابلیت این بازی بنا به درخواست یکی از شرکت ها که نیاز به این نوع خدمات داشتند طراحی شده بود. ربات ریجی مشابه پپر (Pepper) رباتی است که همانند انسان احساسات را تشخیص می دهد عمل می کند و همچنین می تواند در رستوران ها و کافی شاپ ها پذیرش های مشتریان را انجام دهد، ریچی موفق به جلب توجه مردم در این نمایشگاه شده است.

با این حال، ربات های تحقیقاتی یک دسته از ربات هایی هستند که به آن ها نیاز می باشد اما برای درآمد زایی از این ربات ها بسیار دشوار می باشد. شرکت های برجسته و بزرگی در این حوزه مانند Willow Grage و Rethink Robotics که پایه گذار اصلی این فناوری بودند با این که محصولاتی بسیار حرفه ای را ارائه کردند ولی در نهایت ورشکست شدند. ربات ریچی در مقایسه ربات های شرکت هایی که اشاره شد، از پیچیدگی کمتری برخوردار است و همچنین قیمت آن نیز پایین تر خواهد بود و مطمئنا می تواند مشتریان بسیاری را جذب کند.

منبع techcrunch

نمایندگی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست