زد تی ای اولین گوشی 5G خود را به بازار عرضه کرد

گوشی 5G زد تی ای

به نقل از خبرگزاری دولتی چینی Xinhau، شرکت زد تی ای ZTE به اولین تولید کننده ی گوشی های هوشمند تبدیل شد که اولین گوشی های آکسون 10 پرو 5G زد تی ای (ZTE Axon 10 Pro 5G) را به بازار چین عرضه کرد. گوشی هوشمند آکسون 5G نخستین بار در ماه فوریه گذشته معرفی شد که مجهز به صفحه نمایش AMOLED با اندازه 6.47 اینچی با کیفیت تصویر 1080 پیکسل و از یکی از مودم های X50 5G نسل اول کوالکام برای اتصال به شبکه بیسیم 5G استفاده خواهد کرد.

اگرچه کاربران چینی می توانند از امروز می توانند دستگاه های 5G را تهیه کنند، اما تا ماه اکتبر دسترسی به شبکه 5G فراهم نمی باشد. وب سایت خبری TechCrunch اعلام کرد که انتظار می رود شرکت مخابراتی China Mobile برای نخستین بار خدمات 5G خود را به صورت تجاری راه اندازی کند. چاینا موبایل امیدوار است تا پایان سال میلادی شبکه های 5G را در بیش از 50 شهر این کشور راه اندازی کند. همچنین دیگر شرکت های China Telecom و China Unicom نیز در حال اخذ مجوزهای لازم برای راه اندازی شبکه های 5G با اهداف خارجی می باشند.

زد تی ای با عرضه ی این گوشی ها به این معنی است که توانسته است هواوی، رقیب قدیمی و قدرتمند خود را در تولید گوشی های هوشمند را شکست دهد تا اولین شرکتی باشد که اولین محصولات 5G را در این کشور راهی بازار کرده است. انتظار نمی رود هواوی اولین گوشی 5G خود یعنی هواوی میت 20 ایکس 5G خود را تا 16 اوت راهی بازار چین کند. با وجود اینکه این گوشی ها تا اواخر ماه گذشته میلادی به کشورهای دیگری از جمله انگلستان ارسال شده است. در کنار شرکت هواوی، تولید کنندگان دیگر چینی وان پلاس و اوپوو  دو دستگاه گوشی هوشمند وان پلاس 7 پرو 5G و اوپوو رینو 5G مجهز به فناوری 5G را در دیگر مناطق این کشور راهی بازر کرده اند.

منبع theverge

نمایندگی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست