سازمان FTC گوگل را به دلیل نقض حریم خصوصی کودکان در یوتیوب، جریمه کرد

گوگل به دلیل نقض حریم خصوصی کودکان در یوتیوب را جریمه کرد

بر اساس گزارش واشنگتن پست، سازمان تجارت بین المللی ایالات متحده امریکا (FTC) گوگل را به پرداخت چند میلیون دلار جریمه کرد. FTC این جریمه را به دلیل ناتوانی وب سایت اشتراک گذاری یوتیوب در محافظت از کودکانی می باشد که از این سرویس محبوب استفاده می کنند، اعمال کرده است. سازمان FTC تحقیقاتی در مورد پلت فرم به اشتراک گذاری ویدئو آغاز کرده بود تا مشخص شود که آیا وب سایت یوتیوب، قوانین حریم خصوصی فدرال برای اطلاعات کودکان زیر 13 را رعایت می کند یا خیر. در پایان این پرونده، واشنگتن پست می گوید کمیسیون متوجه شد که گوگل و یوتیوب نتوانستند در محافظت از اطلاعات کودکان به اندازه کافی موفق عمل کنند و اطلاعات کودکان را جمع آوری کرده اند که این بر خلاف قوانین محافظت از حریم خصوصی کودکان در فضای اینترنت (COPPA) را نقض می کند.

بر اساس گزارش های قبلی، سازمان FTC سالهاست شکایات مربوط به حریم خصوصی کودکان را علیه یوتیوب دریافت کرده است.  قوانین COPPA، شرکت هایی را که از جمع آوری اطلاعات کودکان زیر 13 سال در جهت نمایش تبلیغات استفاده می کنند را جلوگیری می کند. برای محافظت بهتر از اطلاعات کودکان در اینترنت، سازمان FTC قصد دارد قوانین COPPA را مجددا بررسی کند. زیرا بسیاری از کاربران جوان به وب سایت های بازی های ویدئویی دسترسی دارند که مناسب آن ها نمی باشد.

از آنجایی منابع واشنگتن پست مجاز به صحبت کردن در رابطه با این موضوع را ندارند، مقدار دقیق جریمه و شرایط حل و فصل این موضوع دقیقا مشخص نمی باشد. جریمه ی چند میلیون دلاری برای شرکت بزرگی مانند گوگل مشکل ساز نخواهد بود و مقاماتFTC درمورد حل و فصل این موضوع نظرات مختلفی را ارائه کرده اند. بر همین اساس گزارش شده است که سه عضو جمهوری خواه این سازمان موافق این جریمه بوده و دو عضو دموکرات آن مخالف می باشند. توجه داشته باشید که تصمیم این سازمان می تواند صنعت فناوری را به طور کل تحت تاثیر خود قرار دهد. همان طور که واشنکتن پست اشاره کرد، ایراداتی که این سازمان بر علیه گوگل وارد کرده است می تواند سایر شرکت های فناوری و بازی سازی را هم درگیر گند.

منبع engadget

نمایندگی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست