بر اساس گزارش منتشر شده از وب سایت The Verge، شرکت سامسونگ به طور موقت تولید تراشه را در کارخانه خود که در شهر آستین آمریکا مستقر می باشد را متوقف کرده است. سامسونگ در بیانیه خود دلیل توقف تولید تراشه های خود را منتشر کرد. این غول غناوری کره ای در بیانیه ی خود اعلام کرد:با توجه به اطلاعاتی که داشتیم پی بردیم که شهر آستین با کمبود انرژی مواجه شده است، سامسونگ نیز برای عبور از این بحران شرایط مناسبی را فراهمکرده است تا با رعایت مسائل امنیتی، کارخانه تولید تراشه خود را در این شهر به مدت محدودی تعطیل خواهیم کرد.

اما به محض اینکه شرایط انرژی این شهر به حالت عادی برگردد ما تولید خود را از سر خواهیم گرفت. در روز سه شنبه، سازمان انرژی آستین به دلیل بحران انرژی به شرکت های بزرگ مستقر در این شهر دستور تعطیلی موقت را صادر کرد. اما مدت زمان تعطیلی موقت این کارخانه ها مشخص نشده است. به دلیل کمبود انرژی در شهر آستین حدود 200 هزار خانه در این شهر بدون برق می باشند.

در حال حاضر مشخص نیست که کارخانه ی تولید مک پرو شرکت اپل که در شهر آستین مستقر می باشد نیز تحت تاثیر بحران انرژی قرار گرفته است یا به تولید خود ادامه می دهد. در حال حاضر سخنگوی شرکت اپل واکنشی در مورد این موضوع نشان نداده است. گزارش ها نشان می دهند که سایر تولید کنندگان بزرگ در شهر آستین، از جمله شرکت تولید کننده نیمه هادی NXP و Infineon نیز تولید خود را متوقف کرده اند.

وب سایت Stateman در گزارش خود اعلام کرده است که شرکت سامسونگ با متوقف کردن تولید خود میلیون ها دلار ضرر به همراه خواهد داشت، به خصوص اگر روند تولید به طور ناگهان متوقف شود. همچنین وب سایت Toms Hardware یادآوری کرد که در مارس سال 2018 یک وقفه 30 دقیقه ایبرنامه ریزی نشده در یکی از کارخانه های سامسونگ در کره جنوبی منجر به کمبود 11 درصدی تولید حافظه فلش NAND در چندین ماه شد. با توجه به اینکه سامسونگ از قبل در مورد خاموشی کارخانه خود در آستین مطلع شده بود، احتمالا می تواند از ضرر بسیار زیادی جلوگیری کند.

سامسونگ کارخانه مستقر در شهر آستین را برای تولید انبوه تراشه های حافظه راه اندازی کرد و در طی سال های گذشته حافظه های DRAM و NAND و پردازنده های موبایل های خود را تولید کرده است. سامسونگ در وب سایت رسمی خود اعلام کرده است که این کارخانه در اصل بر تولید تراشه هایی با فرایند 14 نانومتری تمرکز دارد. در گزارش های اخیر گفته شده است که این شرکت در حال راه اندازی خط تولید تراشه های 3 نانومتری در این کارخانه می باشد.

منبع theverge

نمایندگی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست