سامسونگ به دنبال خرید شرکت سازنده دوربین با قابلیت 25 برابری است

سامسونگ به دنبال خرید شرکت سازنده دوربین با قابلیت 25 برابری است

بر اساس گزارش منتشر شده از منابع آگاه، سامسونگ به دنبال خرید یک شرکت اسرائیلی به نام (Corephotonics) و ارزش این قرار داد 150 میلیون دلار است. این همان شرکتی است که توانست دوربین پریسکوپ ( periscope ) با قابلیت بزرگنمایی 5 برابری و بدون افت کیفیت را برای یکی از مدل گوشی های شرکت اوپو توسعه دهد. به وسیله ی این فناوری می توان بزرگنمایی با دوربین گوشی هوشمند را بدون افت کیفیت را فراهم کرد و دیگر نیازی به استفاده از لنزهای بسیار بزرگ در گوشی های هوشمند نیست.

چند سالی است همکاریِ میان شرکت اوپو و کورفوتونیکس ادامه دارد و فعلا مشخص نیست فروخته‌شدن به سامسونگ، موجب پایان این همکاری می‌شود یا نه. احتمالا قابلیت بزرگ‌نمایی ۱۰ برابری که اخیرا اوپو آن را معرفی کرده، با همکاری با کورفوتونیکس توسعه یافته باشد. شواهد نشان می‌دهد سامسونگ با خرید این شرکت به‌دنبال تصاحب فناوری خیره‌کننده‌ی به‌کاررفته در گوشی‌های اوپو است.

همکاری میان شرکت اپو(Oppo) و Corephotonics چندین سال است که ادامه دارد و  هنوز مشخص نشده است که با فروخته شدن این شرکت به سامسونگ باعث پایان این همکاری شود. به احتمال زیاد قابلیت جدید بزرگنمایی 10 برابری که اپو آن را اخیرا معرفی کرده است، با همکاری شرکت Corephotonics ایجاد شده است. بر همین اساس، گفته می شود سامسونگ به دنبال تصاحب این فناوری استفاده شده در گوشی های اپو می باشد.

شرکت کورفوتونیکس در آخرین محصولی که در حال توسعه دارد می تواند قابلیت بزرگنمایی 25 برابری بدون افت کیفیت را ارائه دهد، اما اطلاعات بیشتری از این محصول منتشر نشده است. در حال حاضر، شرکت کورفوتونیکس درگیر یک دعوای حقوقی با اپل است. شرکت کوپورتینو ادعا می کند که شرکت کورفتونیکس پتنت های دوربین های دوگانه گوشی های آیفون را در محصولات خود استفاده کرده است.

منبع gsmarena

نمایندگی

,

پست های مرتبط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست