وب سایت خبری رویترز در روز سه شنبه اعلام کرد که شرکت سامسونگ الکترونیکس مجوز فروش قطعات و صفحه نمایش را به برخی از محصولات شرکت هواوی از دولت امریکا دریافت کرده است. روابط دولت آمریکا با دولت چین در بدترین وضعیت خود در چند دهه گذشته قرار گرفته است، آمریکا دولت های سراسر جهان را در صورت همکاری با شرکت هواوی جریمه می کند. دولت امریکا ادعا می کند که دولت چین از هواوی برای جاسوسی از امریکا بهره می برده است.

سامسونگ دیسپلی (Samsung Display) که از شرکت های زیر مجموعه سامسونگ به حساب می آید با مشتریان بزرگی مانند اپل همکاری می کند. این شرکت تولید کننده بزرگ نمایشگرهای OLED می باشد که بسیاری از گوشی های بازار از جمله محصولات اپل از این صفحه نمایش استفاده می کنند.

در حال حاضر مشخص نیست که سامسونگ با چه شرایطی می تواند محصولات خود را به هواوی به فروش برساند. جزئیات فروش صفحه نمایش شرکت سامسونگ به هواوی منتشر نشده است، اما به نظر می رسد دولت امریکا محدودیت هایی را برای فروش محصولات این شرکت به هواوی اعمال خواهد کرد. چندی پیش شرکت ال جی نیز اعلام کرد که برای فروش صفحه نمایش های خود به شرکت هواوی باید از دولت امریکا مجوزهای لازم را دریافت کنیم.

تحریم های امریکا علیه هواوی نه تنها این شرکت را در تامین صفحه نمایش محصولات خود با مشکل رو به رو کرده است، در تولید تراشه های ساخت خود هواوی (تراشه های kirin) مشکلاتی به وجود آورده است. همچنین هواوی دیگر نمی تواند از گوشی های جدید خود از خدمات گوگل استفاده کند.

منبع reuters

نمایندگی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست