سامسونگ و کوالکام برای ساخت تراشه ۵G بر پایه ی ۷ نانومتری با هم همکاری می کنند

شرکت های بزرگ سامسونگ و کوالکام در گزارشی اعلام کردند همکاری های لازم جهت استمرار و گسترش همکاری های لازم در کنارهم با هدف تولید و عرضه نیمه هادی ها که سابقه ی طولانی مدت را دارا می باشد ، توافق نامه جدیدی را بین خود امضا کرده اند . در این توافق نامه هر دو شرکت باید در پیشبرد و گسترش تراشه هایی با پشتیبانی از فناوری شبکه ۵G  بر پایه ی فناوری ۷ نانومتری با همدیگر همکاری خواهند کرد . این دو شرکت قرار است سیلیکونی جدید را به کمک لیتوگرافی شدید فرابنفش به تولید برسانند، شرکت سامسونگ در حال حاضر چندین سال است که به دنبال رسیدن به این فناوری می باشد و در صورت موفقیت سامسونگ می تواند در زمینه ی ساخت تراشه های با فناوری ۷ نانومتری از شرکت بزرگ TSMC سبقت بگیرد .

با همکاری این دو شرکت اولین تراشه با برند ۵G در کارخانه های سامسونگ تولید خواهد شد ، این پردازنده به عنوان کم مصرف ترین پردازنده EUV ساخته خواهد شد . هنوز زمان اجرای این پروژه ی بزرگ اعلام نشده است . ولی به احتمال بسیار بالا ماژول ها تا پایان سال ۲۰۱۸ به تولید انبوه خواهند رسید . شرکت کوالکام چندی پیش قول داده بود که پلتفرم خود را برای پشتیبانی از نسل جدید شبکه ۵G را برای گوشی های هوشمندی که دراوایل سال ۲۰۱۹ به تولید خواهند رسید ارائه خواهد کرد . علاوه بر قابلیت های فوق العاده ای که فناوری نسل پنجم شبکه ۵G دارد ، این پردازنده قرار است در مصرف انرژی عملکرد فوقالعاده ای را داشته باشد . چون این پردازنده بر پایه ی فناوری ۷ نانومتری LPP EUV شرکت سامسونگ ساخته خواهند شد ، به وسیله ای فناوری این امکان وجود دارد که در ساخت این پردازنده از ترانزیستورهای بیشتری استفاده شود . با این تفاسیر پردازنده ی جدید مبتنی بر نسل پنجم ارتباطات شبکه ای از لحاظ فیزیکی کوچکتر از پردازنده های نسل قبل خواهد بود ولی عملکرد فوق العاده ای را خواهد داشت .

پردازنده ۵G در مقایسه با پردازنده های با تکنولوژی فین فیت ۱۰ نانومتری که در ساخت پردازنده های انسپ دراگون ۸۳۵ ، اسنپ دراگون ۸۴۵ ، اکسینوس ۸۸۹۵ و اکسینوس ۹۸۱۰  که در پرچمدار سامسونگ گلکسی اس ۹ به کاربرده شده است ، فرایند تولید راحت تر و مراحل به مراتب پایین تری را در ساخت پردازنده های LPP EUV دارد . به همین دلیل در ساخت این پردازنده به دلیل راحتی بیشتر ضریب خطا در تولید این نوع پردازنده ها کمتر خواهد بود و هزینه ی تولید بسیار پایین تر می باشد .

در دیگر مقایسه های انجام شده با فناوری نسل قبلی فین فیت ۱۰ نانومتری ، فناوری LPP EUV در مصرف انرژی ۳۰ تا ۴۰ درصد بهبود عملکرد بهتری خواهد داشت . چندی پیش در گزارشی اعلام شد شرکت کوالکام و TSMC یک قرار داد همکاری برای تولید پردازنده جدیدی برای گوشی جدید این شرکت به  امضا رسانده اند ، اما باید دید شرکت کوالکام برای تولید تراشه اسنپ دراگون ۸۵۵  از تکنولوژی ۷ نانومتری استفاده خواهد کرد یا خیر .

منبع androidheadlines

نمایندگی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست