6G

نسل پنجم شبکه اینترنت 5G در سراسر جهان در حال گسترش می باشد، اما چین در حال حاضر به دنبال شبکه ی 6G می باشد. وزارت علوم و فناوری چین اخیرا تحقیقات مقدماتی خود را برای توسعه ی نسل بعدی شبکه ی اینترنت را آغاز کرده است. به گفته ی متخصصان چینی، سرعت 6G می تواند به 1 ترابایت در ثانیه یا تقریبا 8 هزار برابر سرعت 5G برسد. چین دو گروه محقق را برای نظارت بر تحقیقات تکنولوژی 6G ایجاد کرده است. یکی از این گروه ها توسط چندین مدیر از وزارت خانه های مرتبط تشکیل شده است. این گروه وظیفه ی پشتیبانی از تلاش های گروه دوم را بر عهده خواهند داشت که کاملا فنی و تخصصی می باشد. گروه دوم شامل 37 متخصص از دانشگاه ها، موسسات تحقیقاتی و شرکت های فناوری است.

اما در نظر داشته باشید در حال حاضر فناوری 5G در حال گسترش می باشد و در بسیاری از کشورها راه اندازی نشده است، به خاطر داشته باشید که حداقل 10 سال طول می کشد تا یک شبکه نسل جدید توسعه یابد. اما دانستن این موضوع که توسعه ی فناوری 6G برای سال 2030 برنامه ریزی شده است، کاملا منطقی به نظر می رسد. توسعه ی فناوری 5G از سال 2008 آغاز شد و به تازگی در برخی از کشورها در حال راه اندازی می باشد.

با توجه گفته های دکتر مهیار شیروانی مقدم از دانشگاه سیدنی: از نظر تئوری، شبکه های 6G می توانند سرعتی حداقل 1 ترابایت در ثانیه یا 8 هزارگیگابیت بر ثانیه را ارائه دهند. این جریان می تواند روابط جدیدی از ارتباط انسان با فن آوری را  به وجود آورد و متحول می شود. فناوری 6G می توان از لحاظ رابط کاربری مغز و رایانه، چشم اندازهای جدیدی را ارائه کند. برای مثال: با استفاده از فناوری 6G می توان از بسیاری از دستگاه ها را از طریق فرمان های مغز کنترل و استفاده کرد.

با توسعه ی فناوری 6G قادر خواهید بود 145 ساعت فیلم با کیفیت بسیار بالا را در هر ثانیه دانلود کنید. با این حال، محققان برای دستیابی به این هدف باید موانع سر راه خود را بر طرف کنند. متخصصان برای دستیابی به سرعت فناوری 6G نیاز به پیشرفت های چشمگیری در علم مواد، معماری رایانه، طراحی تراشه و مصرف انرژی داشته باشند.

منبع gizchina

نمایندگی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست