سرویس استریم بازی ابری Stadia گوگل، رقیب جدید میکروسافت

Google Stadia

در هفته گذشته، گوگل رسما با معرفی سرویس استادیا Stadia وارد خود را به بازار استریم بازی ابری اعلام کرد. با اعلام این خبر، شرگت گوگل تبدیل به یکی از بزرگترین رقبای شرکت مایکروسافت در حوزه ی بازی شد و فیل اسپینسر، مدیرعامل بخش بازی ایکس باکس در مایکروسافت، این اقدام گوگل را پاسخ داد.

بر اساس گزارشی که از وب سایت Thurrott منتشر شده است، فیل اسپنسر پس از تماشای اطلاعیه ی معرفی استادیای گوگل (Google Stadia)، یک ایمیل داخلی ارسال کرد. اسپنسر در آن ایمیل اظهار کرده است که استادیا ” مسیری است که ما دوسال پیش راه اندازی کرده ایم”. آنچه که وی به آن اشاره دارد پروژه ی xCloud مایکروسافت است که یک سرویس استریم بازی مشابه استادیا است که در سیستم عامل های متعدد اجرا می شود. اما برتری مایکروسافت در سرویس بازی خود این است که به فهرستی از بزرگترین عناوین استریم ایکس باکس (Xbox) دسترسی دارد.

اسپنسر تحت تاثیر ترکیب یوتیوب، دستیار گوگل و یک کنترل کننده Wi-Fi در سرویس استریم استادیا قرار گرفت، اما گفت: ” غافلگیری بزرگی وجود ندارد” و اشاره ای به ” محتوا، جامعه ابر”  به عنوان مسائل بزرگی برای افزایش فشار رقیب اشاره کرده است که مایکروسافت به تنهایی در این حوزه پیشتاز است. اسپنسر بر این باور است که گوگل گام بزرگی را برداشته است، اما مایکروسافت در سال جاری هم همین کار را در رویداد E3 انجام خواهد داد. به نظر می رسد در ماه ژوئن اطلاعات بیشتری در مورد پروژه ی xCloud مایکروسافت منتشر خواهد شد.

ما قبلا ویدئویی در مورد اجرای بازی Forza Horizon 4 در یک گوشی هوشمند اندرویدی و کنترل بازی توسط یک کنترلر Xbox One که از طریق بلوتوث متصل شده است، مشاهده کرده ایم. این بازی به وسیله ی گوشی در یک محیط کنترل شده بسیار خوب اجرا می شد، اما نمیدانیم این پروژه چقدر قوی است و تا چه میزان می تواند بزرگ باشد تا کاربران بیشتری به ان دسترسی داشته باشند، در حال حاضر نسخه آزمایشی این پروژه توسط مایکروسافت تایید شده است. اطلاعات دقیقی از زمان عرضه ی سرویس xCloud مایکروسافت منتشر نشده است، اما گفته می شود سرویس مایکروسافت پس از گوگل منتشر خواهد شد.در هر حال در رویداد E3 سال جدید اطلاعات بیشتری منتشر خواهد شد.

منبع pcmag

نمایندگی

, ,

پست های مرتبط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست