موسسه پژوهشی نت مارک شر (Netmarketshate) که  تحقیقات خود را بر روی بازار سیستم عامل ها، مرورگرهای وب، موتور جستجو و بازار فروش موبایل های هوشمند انجام می دهد، در روز گذشته منتشر کرده است که مربوط به ژوئیه 2020 می باشد. در این گزارش نشان می دهد که سهم ویندوز 10 از بازار سیستم عامل ها به 59.59 درصد رسیده است که در مقایسه با ماه گذشته که 58.93 درصد بوده است افزایش را نشان می دهد. اما سهم ویندوز 7 از 23.35 درصد به 23.11 درصد کاهش داشته است. در کل ویندوز توانسته است سهم خود را در بازار سیستم عامل ها از 86.69 درصد به 87.59 افزایش دهد.

در ادامه این گزارش نشان می دهد که سهم سیستم عامل مک (macOS) از 9.22 درصد به 7.08 درصد کاهش داشته است، در حالی که سهم لینوکس در بازار سیستم عامل ها افزایش چشم گیری را داشته است که از 3.61 درصد به 4.73 درصد افزایش داشته است. اگر روند افزایشی سهم سیستم عامل لینوکس ادامه داشته باشد، می تواند در مدت زمان کوتاهی از سیستم عامل macOS سبقت بگیرد. همچنین میزان سهم سیستم عامل Chrome OS در ماه ژوئیه سال جاری از 0.41 درصد به 0.42 درصد افزایش پیدا کرده است.

 

اما در بازار سهم مرورگر های اینترنت، مرورگر محبوب کروم (Chrome) همچنان یکه تازی می کند و از 70 درصد از سهم خود در بازار مرورگرهای وب به 71 درصد رسیده است. گوگل کروم در حال حاضر محبوب ترین مرورگر در میان کاربران می باشد.

اما مرورگر مایکروسافت اج مبتنی بر کرومیوم که در چند ماهه اخیر معرفی شد پیشرفت خوبی داشته است. بر اساس این گزارش مرورگر مایکروسافت اج از 8.07 درصد به 8.16 درصد رسیده است. این میزان سهم مرورگر مایکروسافت اج که مایکروسافت در به روزرسانی جدید ویندوز 10 به صورت اجباری آن را روی تمامی رایانه هایی که از سیستم عامل ویندوز 10 استفاده می کردند نصب کرده است. با توجه به تعداد سیستم عامل های ویندوزی که در رایانه ها نصب شده است، این میزان از سهم مرورگر مایکروسافت اج بسیار نا امید کننده است. با این حال کاربران جدید هنوز هم مرورگر کروم را بیشتر از مرورگر اج انتخاب می کنند.

همچنین سهم مرورگر فایرفاکس نیز درحال کاهش می باشد و از 7.58 درصد در ماه گذشته به 7.27 درصد کاهش یافته است. در حالی که مرورگر قدیمی اینترنت اکسپلورر با افزایش عجیبی همراه است که از 4.53 درصد به 5.99 درصد افزایش پیدا کرده است.

منبع mspoweruser

نمایندگی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست