سیری جان کودت را نجات داد

دستیار هوشمند اپل ثابت کرد که  در نجات جان یک نوجوانی که با وسیله ی نقلیه ی خود به رودخانه سقوط کرد، نقش مهمی داشته است.

گال سالسدو، دانشجوی 18 ساله، در حال رانندگی به سمت دانشگاه از مسیر رودخانه ای در منطقه ی ایووا شمالی بود که ناگهان کنترل خودرو را از دست می دهد و در رودخانه ی یخ زده ای به نام وین وباگو سقوط می کند. سالسدو در مصاحبه ای با شبکه ی CNN گفت: به هر سمتی که نگاه می کردم چیزی مشخص نبود، نمی دانستم چه اتفاقی رخ داده است. فقط فکر می کردم می خواهم بمیرم و نمی دانستم چه کاری باید انجام دهم.

پس از اینکه فهمید در رودخانه ی یخ زده سقوط کرده است پنجره ماشین را پایین آورد و متوجه شد که در حال غرق شدن است. سالسدو برای نجات جان خود سعی داشت موبایل خود را پیدا کند تا درخواست کمک کند. اما نمی توانست آیفون خود را پیدا کند، اما ایده ای به ذهنش رسید و متوجه شد سیری برای نجات جان او در آنجا است.

سالسدو گفت: من تلفن همراه خود را در خودرو گم کرده بودم و نمی توانستم آن را پیداکنم، اما تصمیم گرفتم از دستیار هوشمند سیری کمک بگیرم و با گفتن (هی سیری) با شماره 911 تماس گرفتم. زمانی که سیری با سازمان آتش نشانی تماس گرفت متوجه شدم که گوشی کجا افتاده است و سر انجام آتش نشانان شهر میسون  به سرعت به مجل حادثه آمدند تا سالسدو را از آب های یخ زده نجات دهند. خوشبختانه نیروهای امداد توانستند وی را از خودرو خارج کنند و سالسدو را به سمت آمبولانس هدایت کردند. دستیار صوتی هوشمند اپل(سیری) در نجات جان این جوان 18 ساله نقش بسیار مهمی داشته است.

منبع digitaltrends

نمایندگی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست