شرکت FedEx از عینک های هوشمند برای کمک به خلبان ها استفاده می کند

معلوم است که دود و آلودگی های موجود همواره خطرهای زیادی برای زندگی ما و همچنین ناوگان های هوایی خلبان ها و مسافرین وجود دارد . سازمان FAA در گزارش هایی که همواره منتشر میکند نشان می دهد به طور معمول به دلیل آلودگی های هوایی روزانه یک فرود اضطاری در ناوگان های هوایی رخ می دهد .

در مواقعی که آلودگی هوا وجود دارد مشاهده شده است که کابین خلبان پر از دود شده است و خلبان قادر به مشاهده تمام دستگاه های کنترل کابین خود نمی باشد ، چطور می تواند یک فرود خوب و بی دردسری را داشته باشد ؟!

شرکت FedEx و گروهی از طراحان Osterhout برای این مشکل راهکار جالبی دارند . این گروه برای مشکل آلودگی دستگاهی به نام SAVED را معرفی کرده اند ، این دستگاه یک عینک ترکیبی هوشمند هیبریدی به همراه ماسک اکسیژن می باشد که اطلاعات را از ناوگان هوایی  HUD و دوربین هایی که در بیرون از هواپیما نصب شده اند می گیرد و فرود اضطراری را برای خلبانان ممکن می سازد . به کمک این وسیله خلبانان دیگر مجبور نیستند بدون دید فرود اضطراری را انجام دهند و موجب مرگ یا حادثه شوند .

این گروه طراح( Osterhout ) ادعا می کنند دستگاهی که ساخته اند اندازه کوچکی دارد وزن بسیار کمی دارد و همچنین نصب آن بسیار آسان می باشد . عینک های هوشمند معمولا اندازه بزرگی دارند ولی این عینک درون یک ماسک اکسیژن ساخته شده است و اندازه نسبتا کوچکی دارد .

هیچگونه جای تعجبی نیست که شرکت FedEx اوبین مشتری این دستگاه می باشد ، این شرکت عینک هوشمند را به کمک سیستم SAVED در هر دو پرواز آموزشی و واقعی استفاده خواهد کرد . تا کنون هیچ اشاره ای به دیگر مشتریان این سیستم نشده است . با این حال ، این عینک هوشمند هیبریدی می تواند با کمک کردن به خلان ها جان انسان هارا نجات دهد ، در آینده ای نزدیک تمامی شرکت های هوایی در سرتاسر دنیا باید از گجت های پوشیدنی در ناوگان های هوایی خود استفاده کنند .

منبع engadget

 

نمایندگی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید