شکایت از اپل بابت کاهش عملکرد آیفون های قدیمی

باتری های آیفون

یک گروه 18 نفره در هفته گذشته علیه شرکت اپل در دادگاه فدرال کالیفرنیای شمالی شکایت خود را تقدیم کردند، این گروه اپل را متهم به کند کردن آیفون های قدیمی تولید شده قبل از زانویه سال 2017 کرده است. این گروهدر شکایت خود اعلام کرده اند، بحران کند شدن گوشی های قدیمی آیفون که یکی از بزرگترین کلاه برداری از مصرف کنندگان در تاریخ می باشد که تاثیر آن بر روی صدها میلیون دستگاه گوشی هوشمند در ساسر جهان می باشد. این گروه معتقدند که اپل به طور عمدی باعث کند شدن عملکرد آیفون های قدیمی شده است که هدف آن ها برای افزایش فروش محصولات جدید این شرکت بوده است.

این در حالی است که شاکیان این پرونده هیچ انگیزه ای برای تخریب عمدی اپل در مورد دستگاه های قدیمی ندارند، کاملا مشخص است که اپل به دلیل ساده ای این کلاهبرداری را انجام می دهد: پول، اپل پیش از این هرگونه برنامه ریزی جهت کاهش عملکرد دستگاه های قدیمی آیفون را تکذیب کرده است و ما هرگز کاری برای کاهش طول عمر محصولات نکرده و نخواهیم کرد. هدف ما همیشه ایجاد محصولاتی بوده است که مشتریان ما دوست دارند و همچنین ساخت آیفون هایی با طول عمر بیشتر بخشی از اهداف ما بوده است.

در حال حاضر اپل با بیش از 60 پرونده مشابه این شکایت در سراسر جهان رو به رو است. اولین پرونده در دسامبر سال 2017 ارائه شد، پس از آنکه اپل فاش کرد که برای حداکثر کارایی برخی از مدل های قدیمی برای جلوگیری از خاموش شدن ناگهانی، در باتری این دستگاه ها از موارد شیمیایی مخصوصی استفاده کرده است که طول عمر این دستگاه ها را کنترل می کند. این پرونده به احتمال زیاد به دادگاه های منطقه ای کالیفرنیای شمالی برای ادامه روند دادرسی ارسال خواهد شد.

اپل سیستم مدیریت عملکرد را در iOS 10.2.1 معرفی کرد، کاما در ابتدا به تغییراتی که در این به روزرسانی منتشر کرده بود اشاره نکرد. یک ماه پس از بیانیه ی صادر شده از اپل که به پیشرفت های مهمی اشاره کرده بود، به صورت قابل توجهی خاموش شدن های غیر منتظره گوشی های آیفون کاهش پیدا کرد.اپل زمانی که بیانیه ی آنچه که به اصلاح « پیشرفت ها » اعلام کرد، جان پول بنیانگذار Primate Labs تصریح کرد که برخی از دستپاه های آیفون 6 و آیفون 7 پس از دریافت به روزرسانی نسخه 10.2.1 و 11.2 سیستم عامل iOS به طور ناگهانی عملکرد پایین تری را در پنچمارک های این شرکت به ثبت رساندند.

اپل به خاطر عدم اطلاع رسانی در رابطه با این موضوع در دساکبر 2017 رسما عذرخواهی کرد  و قیمت تعویض باتری را برای آیفون 6 تا پایان 2018 به 29 دلار کاهش داد. اپل سپس iOS 11.3 را با یک ویژگی جدید منتشر کرد که به کاربران این امکان را کاربران می دهد که وضعیت سلامت باتری آیفون های خود را ارزیابی کنند.سیستم مدیریت عملکرد نیز از نسخه iOS 11.3 به طور پیش فرض غیر فعال شده است و این تنها در صورتی فعال می شود که گوشی آیفون به صورت غیر منتظره ای خاموش شود. مدیریت عملکرد دستگاه نیز توسط کاربران  امکان غیر فعال کردن نیز دارد.

منبع macrumors

نمایندگی

پست های مرتبط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست