توانایی اپل واچ در تشخیص فیبریلاسیون دهلیزی، می تواند جان بسیاری از مردمان جهان را از مرگ نجات داده دهد. در ماه های گذشته اپل واچ در تشخیص بیماری دهلیزی موفق عمل کرده است و جان یکی از بیماران را نجات داده است. اما اکنون، یکی از پزشکان دانشگاه نیویورک شکایت خود را بر علیه ساعت هوشمند اپل به دادگاه فرستاده است. بر اساس گزارش منتشر شده از بلومبرگ، دکتر جوزف ویزل ادعا می کند که اپل از مستنداث ثبت اختراع وی برای تشخیص ضربان قلب در ساخت اپل واچ 4 استفاده کرده است.  اپل واچ قادر است ضربان قلب را پایش کند و هنگامی که ضربان قلب به صورت نامنظم کار کرد، کاربر را مطلع می سازد. نامنظم بودن ضربان قلب یکی از علاما های فیبریلاسیون دهلیزی می باشد و همچنین در آخرین مدل اپل واچ قابلیت گرفتن الکتروکاردیوگرام (نوار ضربان قلب) با استفاده از سنوسور Digital Crown را پشتیبانی می کند.

ویزل در دادخواست خود به پتنت ثبت شده ی خود در نظارت بر تشخیض فیبریلاسیون دهلیزی اشاره کرده است. حق ثبت پتنت ویزل در مرود نظارت بر ریتم های نامنظم توالی قلب در فواصل زمانی را نشان می دهد. این اختراع در مارس سال 2006 توسط دکتر ویزل با عنوان«روش و دستگاهی برای تعیین فیبریلاسیون احتمالی دهلیز» به ثبت رسید.

 دکتر ویزل مدعی است اپل از مستندات پتنت بدون اجازه‌ی وی برای ساخت ساعت هوشمند اپل‌واچ ۴ استفاده کرده و حقوق مالکیت معنوی طرح را رعایت نکرده است. البته اپل تا این لحظه درباره‌ی این ادعا اظهارنظری مطرح نکرده است.

ویزل، هم اکنون در دانشکده پزشکی NYU تدریس می کند، همچنین وی ادعا می کند که در سال 2017 اطلاعات کاملی از ثبت اختراع خود را برای همکاری با اپل ارسال کرده است، اما اپل پاسخی به درخواست همکاری دکتر ویزل نمی دهد.

ویزل شکایت خود را بر علیه اپل ارسال کرده است و مدعی است که این شرکت با استفاده از مستندات ثبت پتنت خود و بدون اجازه در ساعت هوشمند اپل واچ 4 استفاده کرده است. در حال حاضر اپل در مورد این پرونده اظهار نظری را اعلام نکرده است. با توجه به سال های اخیر، فعالیت های اپل نشان داده است که حوزه های سلامت در این شرکت در اولیت بالایی قرار دارد. تیم کوک، مدیرعامل اپل در جلاسات متعددی به این موضوع اشاره کرده است در آینده تمرکز بیشتری در حوزه ی سلامتی خواهیم داشت.

منبع 9to5mac

نمایندگی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست