شیائومی با کمک هوش مصنوعی نوردهی تصاویر را بهبود می دهد

شیائومی

امروزه گوشی های هوشمند می‌توانند با دوربین های حرفه ای در زمینه های عکاسی و فیلم برداری رقابت کنند . تصاویری که شما با گوشی هوشمند خود ثبت می کنید در واقع هم حاصل حسگر دوربین گوشی شما هستند و همچنین حاصل پردازشگر تصویر گوشی شما نیز می باشند .سنسور دوربین پس از آنکه تصویر دوربین را ثبت کرد ، پردازشگر تصاویر ؛ اطلاعات دریافتی تصویر را پردازش می کند تا محصول نهایی که تصویر است تولید می شود .

شرکت چینی شیائومی با تازگی مقاله ای را ارائه داده است که هدف آن حل کردن مشکل مشترک پیکسل های هوشمند و محدودیت داینامیکی  در حسگرهای دوربین گوشی های هوشمند است . شیائومی به وسیله ی هوش مصنوعی روشی را برای برطرف کردن نوردهی (Exposure) تصاویر ثبت شده با گوشی های هوشمند ارائه داده است .
در این روش زمانی که با گوشی هوشمند تصویری ثبت میشود به جای اینکه نور در قسمتی از تصویر متمرکز شود آن را در کل تصویر اعمال خواهد کرد . در واقع نوردهی را به قسمت های کوچکتری تقسیم می کند و جداگانه نوردهی هر بخش را تنظیم می‌کند و در آخر بخش های مختلف را در کنار هم قرار می دهد و تصویر نهایی تولید می شود ‌.

به عنوان مثال در تصویر زیر مشاهده می کنید که ابرها سفید هستند ، ساختمان ها سفید هستند و بخشی از آسمان نیز سفید است که مشکل نوردهی بیش از حد دارند که در اصطلاح به آن  (Overexpouser) می‌گویند . راهکار هوش مصنوعی شیائومی که با نام DeepExposure است ، قادر است نوردهی تصویر را تنظیم کند و به خوبی جزئیات را بازیابی کند .

شیائومی DeepExposure

روش تصویر برداری در این الگوریتم اینگونه است که در ابتدا تقسیم بندی و نوردهی بخش های تصویر به میزان مناسب تنظیم می شود و در آخر تصاویر تنظیم شده با هم ترکیب می شوند .

برای آموزش این هوش مصنوعی ( AI ) ، تیم شیائومی Xiaomi تصاویری از مجموعه MIT-Adobe FiveK استفاده کرده است . این تصاویر شامل عکس های خام RAW و همچنین تصاویر روتوش شده هستند که توسط پنج متخصص ارائه شده اند. این تیم 3 هزار تصاویر را به همراه نسخه های روتوش شده توسط کارشناس C برای آموزش این هوش مصنوعی استفاده کرده است . در واقع این شبکه روی تصاویر با کیفیت پایین کار می کند و هدف این است که بهترین پارامترهای فلترهای تصویر کلاسیک را ارائه می دهد . به عنوان مثال چیزی شبیه تنظیم کنترل ها در نرم افزار لایت روم می باشد . این فرایند یادگیری را بسیار ساده کرده اما باید سرعت پردازش تصویر در این هوش مصنوعی افزایش داده شود.

شیائومی DeepExposure
در تصویر بالا تصاویری را مشاهده می کنید که با الگوریتم های هوش مصنوعی مختلف ادیت شده اند . در نمونه تصاویر بالا ، نخستین تصویر در سمت چپ عکس اصلی بدون روتوش است و دو تصویر بعدی آن خروجی حاصل از الگوریتم هو مصنوعی DeepExposure می باشند .
منبع gsmarena

نمایندگی

,

پست های مرتبط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست