صرافی آلمانی ارز دیجیتالی بیت کوین یک بانک سرمایه گذاری را خرید

German Bitcoin exchange

گاهی اوقات خبرهایی از ارز دیجیتالی بیت کوین ( Bitcoin ) منتشر می شود که چگونه در نظام بانکداری و صنعت تحولات زیادی ایجاد کرده است . اینطور که به نظر می‌رسد یک استارتاپ آلمانی فعال در ارزهای رمزنگاری شده ، اخیرا یکی از بانک ها را خریداری کرده است .

در اوایل هفته جاری ، صرافی ارز دیجیتالی بیت کوین ( Bitcoin Group SE ) به طور رسمی اعلام کرد که ۱۰۰ درصد از سهام بانک سرمایه گذاری ( Tremmel wertpapierhandlsbank GmbH ) خریداری کرده است . این صرافی آلمانی با خرید این بانک می تواند ، مجوز اداره ی نظارت مالی فدرال آلمان ( Tremmel BaFin) را اخذ کند تا بتواند از این طریق مسیر توسعه طرح های خود را هموار تر کند .

مجوز BaFin این امکان را به صرافی آلمانی می دهد تا برای توسعه طرح ها ، فروش و یا قراردادهای سرمایه گذاری مبتنی بر ارزهای رمزنگاری شده (Cryptocurrency) ، مانند قراردادهای آتی و یا سرمایه گذاری های مبادله ای انجام دهد . با دریافت این مجوز صرافی می تواند خودپرداز بیت کوین تولید کند .

در این گزارش مشخص نشده است که این صرافی با چه مبلغی این بانک را خریداری کرده است . اما گفته می شود مبلغ خرید این بانک ۷ رقمی بوده است ، چیزی بین ۱ میلیون تا ۵ میلیون یورو بوده است .این معامله در نیمه ی اول سال ۲۰۱۹ پس از اخذ تاییدیه مقامات مربوطه اجرا خواهد شد ‌.

تاثیر گذاری فناوری بلاک چین و ارزهای دیجیتالی بر صنایع مالی و نظام بانکداری غیر قابل انکاری است ، بانک ها نیز از انجام اقدامات خود برای ارائه ی محصولات و خدماتشان از این فناوری ها منع نشده اند . به عنوان مثال ، یک بانک استرالیایی در اوایل سال جاری به استفاده از فناوری بلاک چین و ارز رمزنگاری شده ، ۱۷ تن بادام را از استرالیا به آلمان مبادله کرد .در ماه اکتبر نیز بانک ( NatWest ) اعلام کرد که با فناوری بلاک چین برای مدیریت سهام وام های خود استفاده کرده است .

منبع thenextweb

نمایندگی

, , ,

پست های مرتبط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست