عینک های واقعیت افزوده AR به نمایشگر میکرو ال ای دی مجهز می شوند

AR glasses

بیشتر تولید کنندگان عینک های واقعیت افزوده (AR) ، پس از راه اندازی گوگل گلس در سال ۲۰۱۳ از فناوری شناخته شدن کریستال مایع در سیلیکون « LCoS » برای صفحه نمایش محصولات خود استفاده می کنند. اما دیگر فناوری کریستال مایع باید جای خود را به دیگر فناوری ها بدهد ، ظاهراً فناوری جدید برای این دستگاه ها مناسب تر خواهد بود .
بر اساس تحقیقاتی که دیجی تایمز انجام داده است ، میکرو ال ای دی (microLED ) در آینده ای نزدیک به اصلی ترین فناوری صفحه نمایش هدست های AR تبدیل خواهد شد .برخی شرکت ها از فناوری لیزر در عینک های واقعیت افزوده استفاده کرده اند که احتمال آسیب دیدگی چشم در این عینک ها وجود دارد .

باتوجه به گزارش منتشر شده ، به نظر می رسد نمایشگر امولد (AMOLED) می تواند رقیب مهمی برای فناوری میکرو ال ای دی باشد . با این حال به نظر می رسد نمایشگر میکرو ال ای دی تاخیر کمتر ، کنتراست بالاتر و همچنین طول عمر بیشتری نسبت به امولد داشته باشد. همچنین فناوری میکرو ال ای دی در میزان روشنایی ۳۰ برابر بیش تر از صفحه نمایش امولد است .در حالی که ممکن است صفحه نمایش microLED بهترین انتخاب برای عینک های AR باشد ، آما نگرانی هایی از فناوری میکرو ال ای دی وجود دارد.

تاکنون صفحه نمایش میکرو ال ای دی به تولید انبوه نرسیده است . در حالی که سامسونگ صفحه نمایش میکرو ال ای دی را در نمایشگاه CES معرفی کرد ، تولید این نمایشگرها بسیار دشوار است و در نتیجه هزینه‌های بسیار زیادی را در پی دارد .

در عین حال ، اپل پس از خرید تکنولوژی LuxVue ، روی صفحه نمایش microLED کار میکند ، اپل در گزارش خود گفت ۳۰۰ مهندس روی این پروژه کار می کنند .به دلیل مشکلاتی که در تولید صفحه نمایش میکرو ال ای دی وجود داشت ، اپل این پروژه را در سال گذشته رها کرد .یکی از متخصصان صنعت صفحه نمایش ، این تکنولوژی را فرصت بسیار خوبی برای اپل می داند و می گوید : هرمس می تواند صفحه نمایش ال سی دی و یا ال ای دی را تهیه کند و یا بسازد ، اما شرکت اپل می تواند صفحه نمایش میکرو ال ای دی خود را داشته باشد .شایعاتی منتشر شده است که اپل روی عینک های AR کار می کند .

بر اساس پیش بینی دی جی تایمز ، انتظار می رود در سال آینده محصولاتی با تکنولوژی میکرو ال ای دی وارد بازار شود. با ورود این فناوری به بازار ، دیگر شرکت های فناوری تلاش خواهند کرد که محصولات خود را با فناوری microLED روانه بازار کنند .

 

منبع phonearena

نمایندگی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست