فناوری تشخیص چهره در المپیک 2020 ژاپن چهره هزاران نفر را شناسایی می کند

طبق اطلاعاتی که از منابع معتبر بدست آمده است ، المپیک سال 2020 در شهر توکیو به شدت د از فناوری تشخیص چهره برای اهداف امنیتی استفاده خواهد شد . قرار است به وسیله این فناری در المپیک توکیو 400 هزار چهره را اسکن کنند . طبق ادعای منابع مختلف ، در درجه اول اسفاده این فناوری به منظور هدایت ورزشکاران و روزنامه نگاران به محل های ورزشی و جایگاه هایی که باید حضور داشته باشند استفاده خواهد شد . در کل به وسیله این فناوری میتوان افرادی را که به وسیله ی مدارک جعلی و دزدیده شده به محل های مخصوصی وارد می شوند شناسایی کرد .

این اطلاعات از منابعی که در گفتگویی که با ژاپن تایمز که ارتباط بسیار نزدیکی به کمیته ی برگذاری مسابقات المپیک دارد بدست آمده است . طبق ادعای این منابع به وسیله ی این فناوری می توان نگرانی هایی که از عملیات تروریستی است را کاهش داد و همچنین می توان برای کاهش زمانی که بازدیدکنندگان به انتظار می مانند را بسیار کاهش داد .در مکان هایی که کارت شناسایی و مدارک فردی دزدیده می شود و یا جعل می شود ، به وسیله این فناوری می توان چهره ی فردی را که مدارک جعل کرده یا مدارک دزدیده است را شناسایی کرد .

با توجه به منابعی که بدست آمده است ، افرادی که در این مسابقات درگیر بازی هستند به آن ها کارت های شناسایی که تصاویر آن ها در این کارت ها چاپ شده است صادر می شود ، این کارت ها شامل خبرنگاران و دیگر افراد و پرسنل حاضر در این مسابقات است . سیستم تشخیص چهره به صورت بصورت اتوماتیک کسانی که به امکانات و تجهیزات وارد می شوند چهره ی این افزار را اسکن می کند و با تصویری که از قبل در حافظه مقایسه می کند ، اگر چهره فرد .ارد شده با تصویر قبلی که داشته است تطابق نداشته باشد این سیستم هشداری می دهد و مقامات بازرسی این فرد را مورد بررسی قرار می دهند .

به وسیله ی منابع بدست آمده ، در این سیستم از فناوری تشخیص چهره ی NEC استفاده می شود ، از این فناوری در یک برگر فروشی در شهر کالیفرنیا که برای تشخیص چهره ی مشتریان وفادار استفاده شده است . گفته می شود این سیستم می تواند چهره افراد را بصورت دقیق شناسایی کند ، حتی کسانی که دوقلوباشند و یا جراحی پلاستیک انجام داده اند را شناسایی کند .

ژاپن در ساخت فناوری تشخیص چهره کم تجربه نیست ، اخیرا از این فناوری در گیت فرودگاه توکیو برای شناسایی مسافران  استفاده شده است . با این حال اجرای این فناوری بحث بر انگیز است ، بسیاری نگرانی حفظ اطلاعاتی که به این سیستم ها می دهند دارند .

منبع slashgear

نمایندگی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست