فناوری ۵G تا سال ۲۰۱۹ در دسترس است

شرکت کوالکام در حال حاضربزرگترین تولید کننده ی تراشه های گوشی های هوشمند است . اجلاس فناوری کوالکام اسنپ دراگون در حال حاضر در کشور هاوایی در جاریان است ، این شرکت در آینده چندین فناوری مهم را در آینده معرفی خواهد کرد ، میتوان به فناوری شبکه ۵G اشاره کرد . شرکت تایوانی کوالکام تلاش بسیاری برای به ثبت رساندن فناوری ۵G به نام خود است ، این شرکت در اوایل سال جاری اولین مودم ۵G در دنیا را به نام اسنپدراگون X50 به ثبت رساند ، این مودم یکی از تجهیزات مورد استفاده در شبکه های ۵G است .

همچنین شرکت کوالکام برای توسعه مودم ۵G با تعدادی از شرکت های تولید کننده ی زیرساخت های شبکه در حال مذاکره است ، کواکام امیدوار است تا سال ۲۰۱۹ فناوری ۵G در دسترس خواهد بود . در صنعت تلفن های همراه فناوری ۵G به عنوان گام بزرگی شناخته می شود ، ما در حال حاضر حدود یک دهه است که از فناوری ۴G استفاده می کنیم و باید این فناوری به روز رسانی شود و میتوان با فناوری ۵G در شبکه تلفن های به سرعت بالایی دسترسی داشته باشیم .

بسیاری از کارشناسان حوزه ی آی تی معتقدند که سرعت شبکه ۵G میتواند ۱۰۰ برابر بالاتر از شبکه ی ۴G باشد .در شبکه های ۴G سرعت انتقال داده ها برمبنای مگابیت بر ثانیه محاسبه می شود ، ولی در شبکه های ۵G بر مبنای گیگابیت بر ثانیه است . همچنین شبکه ۵G از پهنای باند بسیار بالایی بهره می برد ، ولی توجه داشته باشید این پهنای باند در بازار امروزی در شبکه های وای فای از محصولات دیگری هم در این شبکه به اشتراک گذاشته می شود و همین باعث می شود سرعت اینترنت با افت شدیدی همراه باشد . شرکت کوالکام برای آزمایش شبکه ی ۵G از شرکت های بزرگی از جمله نوکیا ، تلکام ، وریزون ، ودافون ، ان تی تی دودوکو در حال مذاکره است .این آزمایش از نیمه دوم سال ۲۱۷ آغاز شده است ، کوالکام با این روند خود را آماده ارائه ی شبکه ۵G می کند .

برخی ها این سوال برایشان پیش می آید که چرا کوالکام در فناوری ۵G سرمایه گذاری میکند ؟ در جواب : گوشی های هوشمند به فناوری ۵G مجهز می شوند و داشتن این فناوری نیاز به زیرساخت های شبکه ای است ، همچنین برای استفاده از فناوری ۵G می توانید از یک مودم استفاده کنید . کوالکام با معرفی مودم ۵G با نام اسنپدارگون X50 قابلیت استفاده از فناوری جدید ۵G را در اختیارمان قرار می دهد. فناوری ۴G از پهنای باند پایین تری نسبت به فناوری ۵G استفاده می کند و به همین خاطر کوالکام کار سختی را برای ارائه ی این مودم به بازار دارد ، کوالکام باید بتواند مودم X50 را با پهنای باند بالای فناوری ۵G سازگار کند . فناوری ۴G از پهنای باند ۳ گیگاهرتز استفاده می کند ولی در فناوری ۵G از پهنای باند ۲۸ گیگاهرتز بهره مند است ، بنابر این مودم کوالکام باید با طیف گسترده ای از گروه های موجود سازگاری لازم را داشته باشد .

تا وقتی فناوری ۵G در دسترس عموم قرار نگیرد شرکت کوالکام نمی تواند مودم X50 خود را روانه بازار کند ، شرکت کوالکام و دیگر شرکت ها انتظار دارند که فناوری ۵G تا سال ۲۰۱۹ در دسترس قرار بگیرد و از همین رو کوالکام می تواند از این فرصت استفاده کند و از مودم های جدید و با سرعت بالایی که از فناوری تحت شبکه استفاده کند و روانه بازار کند. در حال حاضر مودم های موجد قبلی جذابیت خاصی را ندارند و بسیار ساده هستند . کوالکام مودم X50 خود را چندین ماه مورد آزمایش قرار داد و بررسی های لازم را برای مصرف باتری را انجام داد .

امیدواریم فناوری ۵G در سال ۲۰۱۹ برای استفاده در دسترس باشد ، اما فراموش نکنید که فناوری ۴G حدود ۸ سال است که مورد استفاده قرار می گیرد . با ورود فناوری ۵G سروصدای زیادی به پا خواهد شد و انتظار این را نداشته باشید که کامل و بی عیب و ایراد باشد .

منبع شرکت نرم افزاری آرپا

نمایندگی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست