شرکت لنوو تاکنون موفقیت های مهمی در فضای مجازی  یا VR نداشته است، اما به نظر می رسد این شرکت قصد دارد در این زمینه دوباره تلاش کند. بر اساس پرونده ی جدیدی که از وب سایت ارتباطات فدرال FCC برای محصول جدیدی با نام لنوو VR3030S منتشر شده است؛ نشان می دهد که این شرکت هدست جدید مستقل VR را در آینده ای نزدیک معرفی خواهد کرد.

کلمه مستقل بدان معناست که این هدست جدید این شرکت مانند محصولات پیشین لنوو مانند Mirage Solo و Oculus Quest، نیازی به اتصال به گوشی یا کامپیوتر ندارد، زیرا پردازنده ای در داخل دستگاه تعبیه شده است. اما با توجه به اینکه هدست واقعیت مجازی پیشین و ناموفق لنوو با نام Mirage Solo که به پلتفرم واقعیت مجازی Daydream گوگل مجهز شده بود دیگر در بازار موجود نمی باشد، ولی به نظر می رسد لنوو در هدست VR جدید خود از پلتفرم دیگری استفاده خواهد کرد و یا فقط به صورت آزمایشی خواهد بود.

همچنین لنوو با معرفی هدست VR Classroom 2، یک راه حل هوشمندانه ای را به معلمان و مدیران برای مدیریت بهتر و همچنین ادغام واقعیت مجازی در برنامه های درسی معرفی کرده است.

بر اساس اطلاعاتی که در صفحه محصول لنوو هدست Mirage VR S3 قرار دادا شده است، این هدست از پردانزده ی اسنپ دراگون 835 شرکت کوالکام است و از سیستم عامل اندروید استفاده شده است، وضوح نمایشگر این هدست 1920*2160 و از باتری 4200 میلی آمپری و درگاه USB-C مجهز شده است.به نظر می رسد این هدست ساده  3DoF که قیمت پایینی دارد بدون قابلیت ردیابی خواهد بود، همانند هدست Oculus Go که کاربر نمی تواند از این هدست برای کارهای حرکتی استفاده کند. این هدست در بهار 2020 وارد بازار جهانی می شود. صحبت از ناکامی های لنوو در زمینه ی واقعیت مجازی شده است، این یک واقعیت ناشناخته ای است  کمپانی چینی لنوو در حال برنامه ریزی برای تولید هدست Oculus Rift S بود که به تولید هدست مستقل و ناموفق Oculus Quest دچار شد. اما این موضوع هم بد نیست که بدانید قرارداد مجوز بین سونی و لنوو به این دلیل بود که هدست Oculus از هدستی همانند پلی استیشن VR استفاده کند.

با اینکه پرونده‌های FCC جزئیات بیشتری از هدست مستقل واقعیت مجازی لنوو آشکار نمی‌کند، می‌توان از این بابت کنجکاو بود که شاید شرکت مذکور اسناد تأییدیه‌ی FCC را برای مجموعه‌ی جدید از کنترلرهای VR یا همان کنترلرهایی ارسال کند که گوگل در حال ساختنشان برای هدست Mirage Solo است. همچنین، لنوو همراه‌با دیزنی ساخت کنترلرهای دودکمه‌ای ساده‌ی خود برای نسل دوم هدست واقعیت مجازی Mirage را به‌اتمام رسانده است و این احتمال وجود دارد که اسناد تأییدیه‌ی این محصول را نیز برای FCC ارسال کند.

در حالی که پرونده های سازمان FCC جزئیات دیگری را در مورد هدست مستقل VR لنوو ارائه نمی کند، ما کنجکاو هستیم که شاید شرکت مذکور اسناد صدور گواهینامه FCC  را برای مجموعه ای جدید از کنترلرهای  VR نیز ارسال کند ویا کنترلرهایی که توسط گوگل در  Mirage Solo استفاده شده است.

منبع theverge

نمایندگی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست