ارزش سهام مایکروسافت به بیش از 2 تیلیارد دلار خواهد رسید

سهام شرکت مایکروسافت در سال 2020 بیش از 15 درصد صعود کرده است زیرا این شرکت از تاثیر مخرب ویروس کرونا یا (Covid-19) جلوگیری کرده است. شرکت تحلیلی ولز فارگو اعتقاد دارد که مایکروسافت ظرفیت و فضای بیشتری برای بالا بردن رشد ارزش سهام خود در بازار دارد. غول فناوری می تواندبا پیشرفتی که در بخش رایانش ابری آژور داشته است، ارزش سرمایه مایکروسافت به زودی به بیش از 2 تریلیون دلار خواهد رسید.

فیلیپ ونسلو تحلیلگر شرکت ولزفارگو، در روز سه شنبه افزایش ارزش سهام مایکروسافت را اعلام کرد. همچنین این تحلیلگر پیش بینی افزایش ارزش سهام مایکروسافت را از 205 به 250 دلار افزایش داد و دلیل آن را افزایش قدرت و رشد محصولات ابری این شرکت اعلام کرد.

در حالی که سرویسهای ابری آمازون هنوز هم بزرگترین ارائه دهنده سرویس ابری می باشد, وینسلو معتقد است که مایکروسافت این فاصله را به زودی کاهش خواهد داد. اما در رتبه سوم سرویس ابری گوگل کلاد قرار دارد که مایکروسافت فاصله خود را نیز با گوگل افزایش خواهد داد. در حالی که سرمایه گذاران از قبل پتانسیل مایکروسافت را به وضوح تشخیص داده اند، اما تاثیر چند ساله پتانسیل رشد سرویس مایکروسافت آژور هنوز در ارزیابی های مالی و اقتصادی بازار سهام به درستی منعکس نشده است.

تمام تحلیلگران به اندازه ونسلو به مایکروسافت آژور خوش بین نیستند. نظر اجماعی در وال استریت این است که رشد درآمد مایکروسافت از 59 درصد در سه ماهه چهارم سال جاری به 42 درصد در سال 2021 کاهش خواهد داشت  و پس از آن در محدوده 30 درصدی قرار می گیرد. وینسلو اظهار نظر دیگر کارشناسان بازار سرمایه را بسیار محافظه کار اعلام کرد. تحقیقات وی نشان می دهد که مایکروسافت آژور رشد بسیار زیادی نسبت به دیگر سرویس های بزرگی همچون آمازون آلفابت و علی بابا خواهد داشت.

این تحلیلگر اطمینان دارد که سرویس ابری مایکروسافت رشد درآمد دو رقمی را طی سه تا پنج سال آینده به همراه خواهد داشت و ارزش سهام این شرکت به بیش از 2 تریلیون دلار خواهد رسید. این تحلیلگر معتقد است اگر گردش مالی مایکروسافت به 30 برابر یا 68.2 میلیارد دلاری برسد انتظار داریم که در سال مالی 2023 سرمایه این شرکت در بازار به بیش از 2.2 تریلیون دلار معادل 283 دلار در هر سهم خواهد رسید.

منبع barrons

نمایندگی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست