مایکروسافت 35 سال توسعه کارت های گرافیک را به نمایش گذاشت

مایکروسافت 35 سال توسعه کارت های گرافیک را به نمایش گذاشت

زمانی که سخت افزارها دیگر قابل استفاده نیستند و یا قدیمی شده اند، معمولا در جعبه های ذخیره سازی در انبار نگهرداری می شوند و یا بدتر از آن در زباله ها رها می شوند و به طور کل از بین می روند. تیم Dirext3D شرکت مایکروسافت ، در اقدامی جالب تمامی کارت های گرافیک چند دهه گذشته را در یکی دیوارهای دفتر مایکروسافت نصب کرده اند و به نوعی موزه ای بسیار جالب از کارت های گرافیک قدیمی ایجاد شده است.

شاون هارگیوز یکی از مسئولان مایکروسافت در پست وبلاگ خود در مورد این اقدام گفت : بسیاری از شما در سال های اخیر ممکن است در شغل خود کارت های گرافیکی بسیاری را تعویض کرده باشد، با کارت های گرافیکی قدیمی چه می کنید؟ یکی از گزینه ها این است که آن ها را در جعبه ها در انبار شرکت نگهداری کنید. این موضوع برای ما نیز اتفاق افتاد و سخت افزارهای قدیمی را انبار می کردیم تا اینکه راه حلی برای این موضوع پیدا کردیم که یکی از راهروهای دفتر شرکت را به یک موزه تاریخی GPU تبدیل کنیم.

بر اساس گفته هارگریوز، در دیوار راهروی شرکت 402 کارت گرافیک متفاوت نصب شده است که 35 سال توسعه سخت افزاری در زمینه کارت گرافیک را به نمایش میگذارد. در این مجموعه ترکیبی از، جریان موفقیت های شرکت، پیشرفت های تاثیرگذار و همچنین بسیاری از کارت های گرافیک گنام دیده می شوند.

IBM 1501486 XM

یکی از قدیمی ترین کارت های گرافیکی که در تصاویر دیده می شوند(شاید قدیمی ترین) کارت IBM 1501486 XM است که یک کارت گرافیک 8 بیتی (CGA) که در سال 1983 معرفی شده است.در واقع، این کارت حتی پیش از سیمپسیون ها و دو سال بعد از منتشر شدن فیلم بازگشت به آینده (Back to the Future) معرفی شده است.

Voodoo 1996

کارت گرافیک وودو در سال 1996 معرفی شد ، درست قبل از اینکه شرکت انویدیا 3dfx را خریداری کند، که در این موزه دیده می شود. همچنین کارت گرافیک GeForce 256 که در سال 1999 معرفی شد و کارت PowerVR Kyro1 سری 3 که در سال 2000 معرفی شد، در میان دیگر GPU ها دیده می شوند.

 متاسفانه مایکروسافت فقط چندین عکس را به اشتراک گذاشته است و تصاویر کیفیت خوبی ندارند. با این حال تیم Dirext3D به علاقه مندان اجازه می دهد تا برای دیدن این مجموعه کارت گرافیک از موزه بازدید کنید.

منبع pcgamer

نمایندگی

, ,

پست های مرتبط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست