محبوبیت پردازنده های AMD در میان گیمرها در دوسال گذشته 2.5 برابر شدع است

بر اساس آخریم نظر سنجی ای که انجام شد، نشان می دهد که درصد گیمرهایی که از پردازنده های AMD استفاده می کنند به 20 درصد افزایش یافته است . به این معناست که این رقم از ابتدای سال گذشته به میزان 2.5 برابر افزایش داشته است. اما نظر سنجی نوامبر 2019 نشان می دهد که 20.5 درصد از کاربرن Steam از پردازنده های AMD و 79 درصد از پردازنده های اینتل استفاده می کنند.

اگر به آغاز سال 2018 برگردیم، در آن زمان فقط 8 درصد از گیمرها از پردازنده های AMD استفاده می کردند. با این حال، AMD پس از معرفی نسل دوم پردازنده های رایزن، این میزان در ژوئن سال 2018 به 16.6 درصد افزایش یافت.

اما ازتابستان گذشته، شرکت AMD همچنان به تقویت روند خود روی پردازنده ها در استیم با روشی ثابت ادامه می دهد. این شرکت با توجه به روند رو به افزایش خود، به دنبال معرفی و عرضه ی نسل سوم پردازنده های رایزن (Ryzen) در ژوئیه ی سال جاری می باشد. با این حال، این آمار 2 درصد افزایش داشته است و میزان استفاده گیمرها از پردازنده های AMD به میزان 20 درصد افزایش داشته است.

اما این شرکت در بازار کارت های گرافیکی همانند بازار پردازنده های خود وضعیت چندان مطلوبی ندارد، در حالی که 15.48 درصد از گیمرهای استیم از کارت گرافیک AMD  استفاده می کنند، در مقایسه با کاربرانی که از کارت گرافیک انویدیا استفاده می کنند این میزان 74.55 درصد است و 9.83 درصد کاربران از کارت گرافیک های یکپارچه اینتل استفاده می کنند.در حالی که سهم AMD در بازار کارت گرافیکی نیم درصد بوده است، GPU های این شرکت تقریبا در دو سال گذشته 15 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده است.

علاوه بر این، کارت گرافیک های RX 580 و RX 570 از محبوب ترین مدل های Radeon AMD محسوب می شوند و سری RX 5000 امسال پیشرفا زیادی نداشته است. با این حال فقط مدل RX 5700 XT  توانسته است محبوبیت 22 درصدی را در میان کاربران داشته باشد.

منبع techradar

نمایندگی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست