مدیا تک با استفاده از هوش مصنوعی در تراشه های خود وارد بازار گوشی های بالا رده می شود

MediaTek

بر اساس گزارش منتشر شده از وب سات خبری Digitimes ، شرکت مدیا تک قصد دارد تا تراشه های گوشی های پرچمدار بازار را تامین کند . در گزارشی که در روز گذشته منتشر شده است اشاره می کند که شرکت  MediaTek با تولید کنندگان گوشی های هوشمند مانند ، اپل ، سامسونگ و شیائومی مذاکره داشته است تا فرصت های همکاری تجاری با این تولید کنندگان داشته باشد. شرکت تایوانی مدیاتک بیشتر به عنوان یک شرکت شناخته شده در ارائه ی تراشه های با کیفیت بالا برای گوشی های میان رده و حتی رده پایین شناخته می شود و همین موضوع باعث شده است تا از بازار محصولات بالا رده فاصله بگیرد.

دیجی تایمز در گزارش خود می گوید که مدیاتک با ارائه تراشه های با عملکرد بالا برای گوشی های میان رده ، هدفی بود که این شرکت برای گرفتن بخشی از سهم بازار در کوتاه ترین زمان ممکن بود. اما زمانی که یک شرکت مانند مدیا تک شروع به اضافه کردن قابلیت های پیشرفته ای مانند ویژگی های هوش مصنوعی در تراشه های خود می کند ، ممکن است چنین شرکتی از بدست آوردن بازار گوشی های بالا رده متوقف شود . این امر باعث شده است که مدیاتک نتواند جذابیتی برای تراشه Helio x30 فراهم  آورد و در نتیجه توسعه تراشه های Helio X برای محصولات بالا رده متوقف می شود .

مدیاتک قصد دارد با استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی AI تراشه های خود را توسعه دهد و محصولات خود را در بازارهای مختلفی از جمله کامپیوتر ، ارتباطات ، لوازم الککترونیکی مصرفی و خودرو سازی عرضه کند . البته مدیاتک باید این واقعیت را متوجه شود که چندین شرکت سازنده گوشی های هوشمند گوشی های هوشمند خود را با قابلیت های هوش مصنوعی تولید می کنند . البته ، کوالکام همچنان بزرگترین تامین کننده تراشه در بازار ایالات متحده امریکا می باشد ( هرچند که ممکن است بعد از ماه فوریه بعد از حکم دادگاه تجارت فدرال (FTC) شرایط کوالکام در این بازار تغییر کند ).

MediaTek اخیرا پردازنده هلیو P90 را برای گوشی های میان رده عرضه کرده است . SoC استفاده شده در این پردازنده با طراحی فرایند لیتوگرافی 12 نانومتری تولید شده است و همچنین شامل پردازنده چند هسته ای هوش مصنوعی (APU) است که 4 برابر عملکرد هوش مصنوعی موجود در تراشه های P60 و P70 را ارائه خواهد داد. فناوری هوش مصنوعی APU به تولید کنندگان گوشی های هوشمند این امکان را می دهد تا به مشتریان خود امکان ثبت تصاویر با کیفیت بالاتری را با گوشی های ارزان قیمت خود داشته باشند.

منبع phonearena

نمایندگی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست