نیمی از کامپیوترهای صنعتی در سال 2018 مورد حملات سایبری قرارگرفتند

نیمی از کامپیوترهای صنعتی در سال 2018 مورد حملات سایبری قرارگرفتند

در تحقیقات جدیدی که منتشر شده است نشان می دهد که دستگاه های صنعتی بیش از دیگر دستگاه ها در معرض حملات سایبری قرار گرفته اند. به نظر می رسد هکرها با حمله به دستگاه های صنعتی به دنبال اهداف بزرگتری هستند. گزارشی از آزمایشگاه کسپرسکی منتشر شده است که نشان می دهد تقریبا از هر دو کامپیوتر صنعتی در سراسر جهان از نیمه دوم سال 2018 تا به امروز، یکی از آن ها به نوعی مورد حمله « فعالیت های اینترنتی مخرب» قرار گرفته اند.

ویتنام، الجزایر و  تونس کشورهایی هستند که در معرض بیشترین حملات مخرب اینترنتی قرار گرفته اند. اما دیگر کشورهایی مانند ایرلند، سوئیس و دانمارک کمتر از دیگر کشورها مورد حملات سایبری قرار گرفته اند.

به طور کلی، 47.2 درصد از دستگاه های بررسی شده توسط آزمایشگاه کسپرسکی طی سال 2018 نوعی حمله ی سایبری را تجربه کرده اند که نشان می دهد از سال 2017 به میزان 44 درصد افزایش داشته است.

کسپرسکی میگوید حملات به چنین دستگاه هایی می تواند بسیار خطرناک باشند، زیرا این حملات می توانند باعث خسرات مادی و خرابی تولید در بهره برداری از امکانات صنعتی شوند. در طی هفته گذشته شرکت نروژی تولید کننده آلومینیوم، در معرض حملات گسترده Ransomware سایبری قرار گرفت که در نتیجه ی آن تمام فعالیت های شرکت متوقف شد و خسارت 25 میلیون دلاری را برای تعمیرات پرداختند.

حملات سایبری Ransomware

طبق گفته ی کریل گروگلنوف، محقق امنیتی در کسپرسکی: علی رغم تصور عموم، حملات هکرها به رایانه های صنعتی حملات هدفمندی نیستند، بلکه بدافزارها از طریق اینترنت و حافظه هایی با قابلیت جدا شدن مانند حافظه های USB یا ایمیل ها به سیستم های صنعتی راه می یابند.

با این حال، حملات سایبری به دلیل نا آگاهی کارمندان شرکت ها از امنیت سایبری سیستم های شرکت ایجاد می شود. اما شرکت ها می توانند با آموزش و آگاهی به کارمندان و پرسنل خود از  حملات سایبری جلوگیری کنند.  این راهکار ساده تر از تلاش برای متوقف سازی هکرها خواهد بود.

منبع techradar

نمایندگی

, ,

پست های مرتبط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست