همکاری فیسبوک با ری بن در تولید عینک واقعیت افزوده

عینک هوشمند فیسبوک

در چند سال گذشته شرکت فیسبوک در تلاش است تا عینک واقعیت افزوده خود را بسازد. بر اساس گزارش CNBC ، نام این عینک اُریون (Orion) خواهد بود و تجربه ی واقعیت افزوده را برای کاربران محقق خواهد کرد. ظاهرا این عینک برای جایگزینی کامل گوشی های هوشمند خواهد شد و دیگر نیازی به گوشی های هوشمند نخواهد بود. عینک هوشمند فیسبوک قادر به برقراری تماس بدون نیاز به گوشی هوشمند و اطلاعات را در یک صفحه نمایش کوچک نمایش می دهد و به نظر می رسد این قابلیت ها شبیه به عینک هوشمند گوگل می باشند. همچنین گفته می شود این عینک مجهز به دوربینی است که به کاربران این امکان را می دهد در سفرهای خود به صورت زنده ویدئو لایو برای دوستان خود پخش کنند.

CNBC در ادامه گزارش خود گفت: فیسبوک با برند مشهور لوکسوتیکا (Luxottica)، سازنده عینک های ری بن همکاری می کند تا آن ها در چند سال آینده، احتمالا بین سالهای 2023 و 2025 عینک هوشمند خود را راهی بازار کنند. بر اساس آخرین اخبرا از وب سایت The Information، همکاری فیسبوک و ری بن به ساخت عینک هوشمند اُریون ختم نمی شودو این همکاری قرار است به تولید عینک هوشمندکاملا متفاوتی به نام استلا ادامه خواهد داشت.

اما به نظر می رسد فیسبوک عینک هوشمند استلا را زودتر از عینک هوشمند واقعیت افزوده اُریون راهی بازار خواهد کرد. عینک هوشمند استلا نیز جهز به دوربینی است که کاربران امکان به اشتراک گذاری پخش زنده ویدوئویی را دارد. امیدواریم همکاری فیسبوک با ری بن عینک هوشمند بهتری نسبت به عینک های Spectacles معرفی کنند.

اما این نخستین تجربه ی فیسبوک در حوزه ی تکنولوژی واقعیت افزوده نیست و پیش از این محصول موفقی به نام آکیولس Oculus را معرفی کرده بود. فیسبوک تایید کرد مه آن ها از اواخر سال 2018 در حال توسعه عینک هومشند هستند. با این حال، ممکن است عینک هوشمند فیسبوک چند سالی طول بکشد تا راهی بازار شود، اما ممکن است عینک واقعیت افزوده شرکت اپل زودتر از عینک واقعیت افزوده فیسبوک راهی بازار شود.

منبع theverge

نمایندگی

,

پست های مرتبط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست