همکاری گوگل با شرکت های بزرگ امنیتی، برای محافظت از گوگل استور

همکاری گوگل با شرکت های امنیت سایبری برای امنیت اندروید

شرکت گوگل در سال 2017 پروژه ای به نام Google Play Protect را برای توقف اپلیکیشن های مخرب را راه اندازی کرد. Google Play Protect با اسکن روزانه اپلیکیشن ها در دوره های زمانی مختلف برای یافتن کدهای مخرب فعالیت می کند. اگر این برنامه در داخل دستگاهی فعالیت مخربی را مشاهده کند، گوگل با استفاده از سیستم یادگیری ماشین خود نمونه ای را برای یادگیری استفاده خواهد کرد که می تواند از شیوع این برافزار خاص در دیگر دستگاه های اندرویدی جلوگیری کند.

نکته قابل توجه این است که برنامه های مخرب می توانند بسیار پیچیده باشند. یک اپلیکیشن مخرب برای اهداف خود نیاز ندارد که داده های شما را از داخل دستگاه اندرویدتان به خارج از کشور ارسال کند تا آسیب برساند. گوگل برای مقابله با این مشکل، اپلیکیشن های مخرب را در دسته بندی های خاصی طبقه بندی کرده است تا Play Protect بتواند فعالیت آن ها را خیلی سریع شناسایی کند.

با این وجود نمی توان گفت که تمام برنامه های محافظت از سیستم ها بی نقص و بهترین هستند. حتی با وجود مجموعه داده های عظیم گوگل، همیشه برنامه های مخربی ساخته می شوند که می توانند از شکاف های یادگیری ماشین گوگل عبور کنند. به همین دلیل است که گوگل با همکاری شرکت های بزرگ امنیت سایبری همچون Lookout ، ESET و Zimperium در حال ساخت برنامه ای به نام App Defense Alliance است.

این برنامه دفاعی سیستم ها از هر چهارشرکت اطلاعاتی را در یک بستر بزرگ جمع آوری می کند و برای شناسایی برنامه های مخرب در سیستم گوگل ادغام می کند. درست همانطور که همه ی افراد در مورد راه حل مشکلات متفاوت فکر می کنند، گوگل فکر می کند افزودن بینش از دیگر متخصصان صنعت سیستم های امنیتی به پیشرفت آن ها کمک خواهد کرد.

گوگل اعلام کرد: به عنوان بخشی از اتحاد دفاعی، ما در حال ادغام سیستم شاسایی Google Protect با موتورهای اسکن هر یک از شرکایمان هستیم و این موضوع باعث می شود هوش شناسایی این سیستم در شناسایی اپلیکیشن های مخرب بیشتر شود. شرکای ما این مجموعه از داده ها را تجزیه و تحلیل کرده و به عنوان یکی دیگر از برنامه های مهم و حیاطی در فروشگاه اپلیکیشن گوگل پلی استور عمل خواهد کرد.

گوگل می گوید که این شرکا را به دلیل سابقه پیگیری در یافتن تهدیدات احتمالی انتخاب کرده است. هریک از سه شریک گوگل به طور مداوم در بین تحلیلگران و کارشناسان امنیتی سابقه بسیار خوبی را دارند و گوگل فکر می کند که همکاری با آن ها در صنعت امنیت سایبری بسیار مهم است. به اشتراک گذاری دانش و همکاری در صنعت سایبری، جنبه های مهمی در حفظ امنیت جهان در برابر حملات است. ما معتقدیم که کار کردن با یکدیگر بهترین راه برای مقابله با بازیگران مخرب نرم افزاری خواهد بود.

دقیقا همانند اتحاد Open Handset Alliance که سال ها پیش ساخته شد که صنعت تلفن های هوشمند را همانطور به شکل امروزی تشکیل داد. گوگل امیدوار است که این ابتکار جدید به ایجاد یک اکوسیستم نرم افزاری بسیار ایمن تر در اندروید کمک خواهد کرد. در حال حاضر، مشخص نیست که آیا شرکت های  امنیتی و محققان بیشتری در آینده به پروژه ی امنیتی جدید گوگل اضافه خواهند شد یا خیر. اما همانمطور که گوگل بیان کرد، وقتی حرف امنیت مطرح می شود، عملکرد بهتری را شاهد هستیم.

منبع androidauthority

نمایندگی

, ,

پست های مرتبط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست