تاثیر ویروس کرونا بر تجارت انویدیا

شرکت انویدیا گزارش درآمدهای خود را برای سال مالی 2020 منتشر کرده است. غول سازنده چیپ های کامپیوتری میزان تاثیر منفی شیوع ویروس کرونا (COVID-19) را بر تجارت خود پیش بینی کرده است. این شرکت در گزارش مالی آینده ی خود پیش بینی کرده است که در سه ماهه اول سال مالی سال 2020 به میزان 100 میلیون دلار کاهش درآمد خواهد داشت.

انویدیا به دلیل نگرانی های امنیتی مربوط به کرونا ویروس، از حضور در نمایشگاه بین المللی MVC 2020 خودداری کرد. این تنها تاثیر محسوس ویروس کرونا بر صنعت فناوری نیست. شرکت اپل نیز به دلیل احتیاط مجبور شد تمام فروشگاه های خرده فروشی خود را در کشور چین تعطیل کرد. همچنین بسیاری از شرکت های فناوری کارخانه هایی در این کشور دارند که تولید آن ها نیز تحت تاثیر قرار گرفته است. شیوع ویروس کرونا منجر به تاخیر در تولید و حمل و نقل محصولاتنینتنرو سوئیچ در ژاپن شده است و قرار بود راه اندازی کارخانه های فاکسکان(تولید کننده محصولات اپل) در کشور چین بعد از اتمام تعطیلات سال نوی چینی انجام شود ولی به دلیل شیوع ویروس کرونا به تاخیر افتاده است.

انویدیا در ادامه گزارش خود اعلام کرد که در آمد این شرکت برای سال مالی 2020 به میزان 10.92 میلیارد دلار بوده است که نسبت به سال گذشته 7 درصد کاهش داشته است. با این حال، درآمد سه ماهه چهارم منتهی به 26 ژانویه سال 2020 به میزان 3.11 میلیارد دلار بوده است که این رقم در مقاسه با مدت زمان مشابه سال گذشته 2.21 دلار بوده است که افزایش 41 درصدی را نشان می دهد. انویدیا افزایش درآمد خود را به لطف فناوری ها و محصولاتی صنعت گیم و علاقه روز افزون جهان به هوش مصنوعی اعلام کرده است.

منبع engadget

نمایندگی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست