پردازنده های جدید ARM تصویر برداری پهپادها و دوربین های ورزشی را بهبود می بخشد

ARM Processor

شرکت صاحب نام ARM اخیرا دو مدل از پردازنده ی تصویر جدید خود را با نام های Mali-C52 و Mali- C32 معرفی کرده است . این دو پردازنده می تواند ثبت ویدئوهای HDR با کیفیت بالا را برای دوربین های نسل بعدی ،‌ هواپیماهای بدون سرنشین ، وسایل خانگی هوشمند و دیگر ابزارهای روباتیک را فراهم آورد .

این دو پردازنده قدرتمند ای آر ام قادرند تصاویر را با سرعت ۶۰۰ مگاپیکسل بر ثانیه پردازش و ثبت کنند، این سرعت برای ثبت و پردازش ویدئوهای با کیفیت 4K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه کافی می باشد. همچنین این دو پردازنده می توانند دوربین های تا ۱۶ مگاپیکسل را پشتیبانی کنند. از دیگر ویژگی های این دو پردازنده می توان به خروجی دوگانه آن ها اشاره کرد ، ARM در این دو پردازنده جدید خود به قابلیتی مجهز کرده است که می توانند همزمان هنگام ثبت تصاویر با کیفیت بالا ، ویدئوهای با کیفیت پایین تر را نیز ارسال کنند.

پردازنده تصویر ARM

هر دو پردازنده‌ای C52 و C32 می توانند ۲۵ مرحله پردازش را برای هر پیکسل انجام دهند. مهم ترین مراحل اصلی پردازش HDR, مدیریت رنگ و کاهش نویز می باشد.در پردازش HDR، از ترکیب چهارمرحله نوردهی انجام می شود و تصویر با دقت ۲۰ بیت بصورت داخلی پردازش می شود.این مسئله می تواند باعث افزایش محدوده ی داینامیکی (Dynamic Range) و عملکرد بهتری در شرایط نوری کم را در ثبت تصاویر فراهم آورد.

پردازنده تصویر پهپاد ARM

تراشه Mali-C52 دارای دو پیکر بندی خواهد بود، یکی برای افزایش کیفیت تصاویر و دیگری برای کاهش قیمت در نظر گرفته شده است .اما Mali-C32 برای دستگاه های ارزان تر مانند پهپادها هدف‌گذاری شده است.

منبع gsmarena

نمایندگی

, ,

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • Hey, I sent you a message a few weeks ago about your ranks in Google, as well as offers to promote and web development services. Did you receive it? Dominick Host

    پاسخ

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست