چهار پردازنده گرافیکی AMD با معماری Navi تا پایان 2019 معرفی می شوند

پردازنده های گرافیکی AMD با معماری Navi

شرکت AMD آماده معرفی چهار پردازنده GPU Radeon Navi با معماری ۷ نانومتری در اواخر سال جاری میلادی می کند. بر اساس اطلاعاتی که بدست آمده است، به لطف بروزرسانی جدید در مورد سیستم عامل MacOS Mojave ، کارشناسان در این بروزرسانی جدید نام چهار پردازنده را مشاهده کرده اند که با نام معماری Navi در آینده ای نزدیک عرضه خواهند شد.

اطلاعات بروزرسانی شده در ابتدا توسط کاربری با نام Gigamaxxx که در انجمن با فروم TonyMacx86 منتشر شد که کد منبع شامل چهار پردازنده ناوی با نام های Navi 9, Navi 10, Navi 12, Navi 16 می باشد .در حال حاضر مشخص نشده است که نام های به کار برده شده در این پردازنده ها به عنوان یک پردازنده جداگانه خواهد بود و یا در کنار پردازنده اصلی به صورت یک پارچه استفاده خواهد شد. در هر حال، با توجه به گزارشات منتشر شده به نظر میرسد شرکت AMD تابستان ۲۰۱۹ را برای معرفی رسمی نسل جدید پردازنده های خود انتخاب کرده است.

کد منبع OS

چندی پیش شایعاتی منتشر شده بود که شرکت AMD نسل جدید پردازنده های گرافیکی با معماری ۷ نانومتری را برای رقابت با سری RTX انویدیا در نمایشگاه CES 2019 معرفی خواهد کرد . اما AMD در این نمایشگاه از کارت گرافیک Radeon VII با معماری Vega رونمایی کرد. اما هنوز مشخص نشده است که پس از معرفی پردازنده های جدید Navi, جایگاه کارت گرافیک رادئون VII چه خواهد بود. با توجه به شایعات منتشر شده، از بهبود ۱۵ درصدی نمونه بالا رده آن ها با نام RX 3080 که با قیمت پایین ۲۴۹ عرضه خواهد شد که آن را هم رده کارت گرافیک رادئون VII قرار خواهد داد.

ای ام دی با معرفی کارت گرافیک رادئون VII تمام پیش بینی های کارشناسان را نابود کرد. در هر حال اگر کارت گرافیک RX 3080 محصول جدید این شرکت باشد و توان پردازشی آن کمتر از پیش بینی های ما شناسان باشد، در نتیجه قیمت منتشر شده تفاوت زیادی خواهد داشت. با این حال AMD در ماه های آینده نسل جدید پردازنده های ۷ نانومتری خود را معرفی می کند شرکت انویدیا را به چالش بکشد. کاری که قبلا AMD با پردازنده های سری رایزن توانست انویدیا را مقلوب کند.

قیمت کارت گرافیک های AMD

منبع wccftech

نمایندگی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست