چین مانعی بزرگ برای همکاری نیسان و گوگل است

رنو ، نیسان و میتسوبیشی ، خدمات گوگل در چین

یوکوهاما ، ژاپن – اتحاد خودروسازی شرکت های رنو ، نیسان و میتسوبیشی برای نقشه برداری ، ناوبری سیستم های سرگرمی و اطلاعاتی با شرکت گوگل برای تسریع در ارائه ی خدمات ارتباطی و حمل و نقلی با هم همکاری می کنند . اما یکی از بزرگترین موانع در سر راه این همکاری ، کشور بزرگ چین است . همانطور که می دانید ، سرویس های گوگل ، که شامل گوگل اسیستنت (Google Assistant ) ، گوگل مپ (Google Maps ) ، گوگل پلی (Google Play )  به دلیل سیاست های صنعتی و سیاسی دولت چین در دسترس نمی باشند . در ماه گذشته اعلام شد که همکاری گوگل با اتحاد خودروسازی رنو نیسان ، میتسوبیشی که یکی از هدف های ویژه ی این گروه جهت ارتقای قابلیت های اتصال در جهان می باشد .

Kal Mos ، در ماه مارس به اتحاد جهانی خودروهای متصل پیوست ، گفت : سرویس ها و خدمات گوگل برای چین ارائه نخواهد شد . وی در ادامه گفت: این موضوع بسته به ارائه دهندگان خدمت محلی در چین ، موضوع دیگری خواهد بود . وی در هفته گذشته که در نشست نیسان موتور بود به خبرنگاران گفت : اتحاد جهانی خودروسازان رنو ، نیسان و میتسوبیشی در حال ارزیابی وضعیت در چین برای پیدا کردن سرویسی مشابه خدمات گوگل که به آسانی برای کاربران کشور چین در دسترس باشد . با همکاری فناوری با گوگل ، این اتحاد انتظار دارد که با استفاده از سیستم عامل اندروید گوگل در داشبورد وسایل نقلیه ، تجربه کاربری بهتری را به کاربران ارائه دهند .

خدمات پرداخت در خودرو

کال موس در ادامه گفت : آنچه که ما قرار است انجام دهیم ، فقط قرار دادن سیستم عامل اندروید (Android) و سیستم سرگرمی در خودرو نیست . وی گفت : انجام این کار بخشی از استراتژی اتحاد خودروسازان رنو ، نیسان و میتسوبیشی برای انتخاب و ارائه ی خدمات و گزینه های بیشتر برای صاحبان خودرو است . همانطور که اغلب مردم از گوگل مپ (Google Maps) در گوشی های اپل استفاده می کنند . رنو ، نیسان و میتسوبیشی در حال توسعه سیستم ارتباطی جدیدی مبتنی بر اندروید هستند که تا سال 2021 معرفی خواهد شد . به عنوان بخشی از طرح کسب و کار میان دوره ای این سه خودرساز بزرگ به دنبال تجهیز کردن 90 درصدی خودروهای تولید شده به فناوری اتحاد خودروی متصل تا سال 2022 می باشند .

کال موس در ادامه گزارش خود گفت : چین بزرگترین بازار خودرو در جهان شناخته می شود ، همین موضوع باعص شده است چالش ها و فرصت های زیادی را برای این اتحاد ارائه دهد . چرا که چین در حال پیشروی از دیگر بازارها به نبال فناوری خودروهای متصل و همچنین تقاضا برای خدمات متصل هستند . در حال حاضر کاربران تقریبا بیش تر تراکنش های مالی خود را از طریق گوشی های هوشمند خود انجام می دهند . روند تکنولوژی اتصال به همین سمت در حال حرکت است و به همین دلیل خریداران خودروی چین به طور چشمگیری انتظار دارند خودروهایی که خریداری می کنند خدمات اتصال را ارائه دهند.

ممکن است خدمات پرداخت در هنگام رانندگی در ایالات متحده و ژاپن چندان مهم نباشد ، ولی در چین بسیاری از مردم به دنبال این تکنولوژی در خودروهای خود هستند .

منبع autonews

نمایندگی

, , , , ,

پست های مرتبط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست