کاربران فعال ویندوز رو به کاهش است

شرکت مایکروسافت بزرگترین تولید کننده سیستم عامل در جهان می باشد ، این شرکت در به صورت منظم آمارهای مربوط به سهم بازار از سیستم عامل خود را ارائه می کند.در جدیدترین گزارشی که شرکت مایکروسافت منتشر کرده است ، مشخص می کند سهم ویندوز ۱۰ در بازار به ۴۸ درصد تا ماه فوریه سال ۲۰۱۸ می باشد و همچنین ویندوز  ۷ با سهم ۳۹ درصدی در ماه جاری در بازار رتبه ی دوم پرفروش ترین سیستم عامل ها قرار دارد .اما آمارهای اعلام شده تسط مایکروسافت با آمارهایی که Statcounter و Netmarketshare اعلام کرده اند تفاوت بسیار زیادی دارد .

این غول نرم افزاری در ماه نوامبر سال گذشته در گزارشی اعلام کرد کاربران فعال ویندوز ۱۰ تقریبا ۶۰۰ میلیون می باشد . اما مایکروسافت در گزارش جدید خود اعلام کرده است که سهم ویندوز ۱۰ در بازار ۴۵ درصد می باشد ، این بدان معناست که کل کاربران فعال تمامی نسخه های ویندوز ۱.۳۳ میلیارد کاربر فعال می باشد . در صورتی که مایکروسافت در سال گذشته اعلام کرده بود ۱.۵ میلیارد کاربر فعال دارد در نتیجه این گزارش نشان می دهد مایکروسافت ۱۷۰ میلیون کاربر فعال خود را از دست داده است .

آنچه که مشخص است کاربران سیستم عامل های فعال به مرور زمان در حال کاهش می باشد و کاربران تمایل بسیار زیادی با استفاده از موبایل نشان می دهند . اما مایکروسافت تلاش می کند تا سیستم عامل خود را به یک سیستم عامل همه کاره و منعطف پذیر و قابلیت های جدید بروز رسانی کند تا با این کار مانع از کم شدن کاربران خود شود . امیدواریم مایکروسافت بار دیگر با سیستم عامل خود پا به عرصه موبایل های هوشمند بگذارد البته برای موفقیت در این بازار باید قوی تر از گذشته عمل کند .

منبع mspoweruser

نمایندگی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست