کاهش فروش دوربین های دیجیتال در سال ۲۰۱۷

انجمن صنایع دوربین سازی و تصویر برداری ژاپن  (CIPA) به تازگی گزارش فروش دوربین های دیجیتال در نوامبر سال ۲۰۱۷ را منتشر کرده است ، آمار منتشر شده وضعیت خوب بازار دوربین های دیجیتال را نشان نمی دهد .

به طور خلاصه روند نزولی بازار دوربین های دیجیتال همچنان ادامه دارد ،تعداد ۲,۱۶۶,۷۸۸  دوربین دیجیتال در نوامبر سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه شد که این نشان دهنده آن است که  در مقایسه با سال ۲۰۱۶ این تعداد ۱۷ درصد کاهش داشته است .

اگر نیم نگاهی به بازار دوربین های دیجیتال در سال ۲۰۱۵ داشته باشید حتی افسرده تر نیز می شوید ، دوربین های دیجیتال عرضه شده در سال ۲۰۱۵ تقریبا یک میلیون بیشتر از آمار سال ۲۰۱۷ است .

وضعیت دوربین های با قابلیت تعویض لنز هم به همین گونه مایوس کننده است  ، در سال ۲۰۱۷ یک میلیون دوربین دیجیتال با قابلیت تعویض لنز به بازار عرضه شد که در مقایسه به آمار دوسال پیش فروش این نوع دوربین ها حدود ۲۰ درصد کاهش داشته است .

با توجه به اینکه دوربین گوشی های هوشمند پیشرفت خوبی داشته است و به عنوان یک دوربین عکس برداری تقریبا نیاز کاربران را برطرف می کند همین باعث شده است که بازار دوربین های دیجیتال ساخته شده همراه لنز نیز با کاهش چشمگیری روبه رو شود . در سال گذشته این نوع دوربین ها به تعداد ۱,۱۶۳,۵۲۳ به بازار عرضه شد که نشان می دهد فروش این نوع دوربین ها به تعداد فروش دوربین های با قابلیت تعویض لنز نزدیک تر می شود .

کاهش نوسانات فروش در ماه نوامبر ، درصد بسیار کمی مربوط به دوربین های DSLR و دیگر دوربین ها می شود ، ولی در مقایسه با دو سال گذشته کاهش فروش دوربین های کامپکت تقریبا به نصف کاهش داشته  است.

زلزله زدگی و حوادث طبیعی در کشور های سازنده دوربین دیجیتال تاثیری ساخت این نوع دوربین ها نداشته است و ماه نوامبر برای سازندگان ماه پرفروشی بوده است ولی این گزارش بسیار نا امید کننده است .

منبع dpreview

نمایندگی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست