گلکسی اس ۱۰ به حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش مجهز می شود

حسگر اثر انگشت یکی از کاربردی ترین امکانات امنیتی در موبایل های هوشمند می باشد .اما با طراحی های جدید موبایل های هوشمند که دیگر بدون لبه های کناری طراحی می شوند ، دیگر جایی برای قرار دادن سنسور اثر نگشت باقی نمی ماند . بسیاری از شرکت ها در تلاش هستند تا حسگر اثر انگشت را در قسمتی از صفحه نمایش به کار ببرند . شرکت سامسونگ نیز مدتی قبل توانست پتنت خود را برای یکپارچه سازی حسگر اثر انگشت با صفحه نمایش را به ثبت برساند .  شایعات زیادی پیرامون اینکه سامسونگ پتنت خود را در گلکسی نوت 9 استفاده خواهد کرد ولی این موضوع را شرکت سامسونگ رد کرد و به احتمال بسیار زیاد این فناوری در گلکسی اس 10 استفاده خواهد شد .

پرچمدار جدید سامسونگ تا چند ماه دیگر معرفی خواهد شد و گویا این شرکت تصمیم خود را برای استفاده حسگر اثر انگشت در این گوشی را در لحظه آخر تغییر داده است . طبق گفته کارشناسان علت تغییر این تصمیم این شرکت می تواند عملکرد نه چندان خوب و شاید هزینه ی بالای آن باشد . سامسونگ نیاز به زمان بیشتری دارد تا بتواند  کارایی این تکنولوژی را بهبود بخشد .

شرکت های ویوو و هواوی توانستند آخرین پرچمداران خود را مجهز به حسگرهای یکپارچه با نمایشگر ساخت شرکت Synaptics کنند . با این حال ، طبق گزارشات منتشر شده شرکت سامسونگ ترجیح داده است تا از حسگریکپارچه با نمایشگر اولتراسونیک استفاده کند . گفته می شود تکنولوژی اولتراسونیک بسیار دقیق تر و البته هزینه بالاتری دارد . بر همین اساس سامسونگ صبر کرده است تا فناوری مذکور تکامل یابد ، زیرا قصد دارد این فناوری را در لوازم خانگی و وسایل نقلیه نیز استفاده کند .

با اینکه شرکت ویوو در پرچمدار خود X20 پلاس از صفحه نمایش یکپارچه با حسگر اثر انگشت رونمایی کرد و همه را شگفت زده کرد ، ولی شرکت هواوی در پرچمدار خود هواوی میت آر اس خود علاوه بر اینکه حسگر اثر انگشت را در صفحه نمایش استفاده کرده است سنسور دیگری را نیز در پشت این گوشی استفاده کرده است . این نشان می دهد که هواوی چندان به این تکنولوژی اعتماد نکرد و سنسور دیگری را در پشت پرچمدار خود استفاده کرد .

با این حال شرکت سامسونگ با توجه به تجربیات دیگر تولید کنندگان صبر پیشه کرده است دنبال موفقیت های بیشتری می باشد .

منبع androidauthority

نمایندگی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست