گوگل امتیاز دهی اپلیکیشن ها در پلی استور را تغییر داد

گوگل سیستم امتیاز دهی اپلیکیشن ها را تغییر داد

دو سال پیش، شرکت اپل نحوه ی امتیاز دهی در اپ استور را تغییر داد. اپل با این تغییر به توسعه دهندگان خود اجازه داد تا امتیاز اپلیکیشن های خود را در هنگام انتشار به روز رسانی مجددا تنظیم کنند. در این تغییرات سیستم امتیاز دهی در نسخه ی جدید اپلیکیشن صفر می شود، اما امکان ثبت امتیازهای گذشته نیز وجود دارد. گوکل اعلام کرده است که را تغییراتی در نحوه ی عملکرد رتبه بندی اپ استور اعمال خواهد کرد. اپل امتیازات دریافت شده مربوط به نسخه های جدید اپلیکیشن ها را همراه با نقاط ضعف و قوت آن ها را در اختیار کاربران قرار می دهد.

میلنا نیکلیک، مدیر مهندسی گوگل پلی کنسول، در کنفرانس توسعه دهندگان I/O گوگل گفت: شما از ما درخواست کردید که سیستم امتیاز دهی را براساس خواسته های شما تغییر دهیم، ما با خواسته ی شما موافقت کردیم و بر اساس خواسته ی شما سیستم امتیاز دهی را تغییر دادیم. نیکلیک در ادامه سخنرانی توضیح داد که به زودی محاسبه ی میانگین رتبه بندی برای تمام اپلیکیشن های اندروید(Android) در گوگل پلی(Google Play) به روز رسانی خواهد شد. در سیستم محاسبه ی رتبه بندی جدید، یه جای ثبت مجموع امتیازات، میانگین امتیازات جدید را محاسبه می کند و ضعف ها و قوت های اپلیکیشن های به روز رسانی شده در اختیار کاربران قرار بگیرد. در این به روز رسانی کاربران می توانند در مدت زمان کوتاهی، وضعیت فعلی برنامه ها را مشاهده کنند، به این معنی است که تجربه ی بهتری در مقایسه با تغییرات گذشته در در اختیارشان قرار می گیرد و می تواند در هنگام تعیین امتیاز اپلیکیشن ها مورد استفاده قرار بگیرد.

در عوض، تمام تغییرات در برنامه ها با به روزرسانی جدید این سیستم بهتر نشان داده می شوند. در تغییرات جدید، هنگامی که برنامه های باکیفیت موفق نشده اند نسخه ی جدید را منتشر کنند و اشکالات رفع نشده باشد، رتبه ی این اپلیکیشن ها در پلی استور کاهش پیدا می کند.مشخص نیست که چقدر تغییر به طور گسترده ای در Google Play Store SEO تاثیر می گذارد، در حالی که امروز نتایج جستجوی برنامه بر اساس ترکیبی از عوامل، از جمله نام برنامه ها، توصیف ها، کلمات کلیدی، بارگیری، بررسی ها و رتبه بندی، در میان عوامل دیگر بازگشته است.

امتیاز دهی اپلیکیشن گوگل پلی استور

در حال حاضر مشخص نشده است که این تغییرات در سئو چقدر تاثیر گذار خواهد بود، اما در رتبه بندی برنامه ها در پلی استور عملکرد موثری دارد. در حالی که نتایج جستجوی برنامه بر اساس ترکیبی از عوامل از جمله نام برنامه ها، توضیحات،کلمات کلیدی و دفعات دانلود نشان داده می شود.

رتبه بندی برنامه های به روزرسانی شده، تنها یکی از تغییرات متعدد گوگل پلی است که امروز اعلام شده است، همراه با انتشار ویژگی جدید گوگل پلی با نام تحویل پویا(Dynamic Delivery)، API های جدید،تجدید اطلاعات کنسول گوگل پلی، فهرست سفارشی و حتی افزودن بخش (پاسخ های پیشنهاد شده) مانند آنچه که در Gmail است جهت پاسخ به نقدها و بررسی های کاربران خواهد بود.

سیستم جدید امتیازدهی گوگل پلی استور تا ماه اوت برای کاربران عادی منتشر خواهد شد، اما توسعه دهندگان می توانند سیستم جدید رتبه بندی جدید را در گوگل پلی کنسول خود مشاهده کنند.

منبع techcrunch

نمایندگی

,

پست های مرتبط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست