گوگل با استفاده از یک ابزار در تب ها به دنبال کاهش چشمگیر مصرف انرژی در مرورگر کروم (Chrome) است. این شرکت به دنبال کاهش تایمر فعالسازی جاوا اسکریپت به مدت یک دفیفه برای تب هایی است که که در پس زمینه هستند و کاربران از آن ها استفاده نمی کنند. گوگل با این کار تعداد فعال سازی جاوا اسکریپت در زبانه هایی که بدون فعالیت هستند را غیرفعال می کند تا مصرف انرژی مرورگر کروم در سیستم ها کاهش داشته باشد. این آزمایشات باعث افزایش عمر باتری لپ تاپ به میزان 28 درصد (2ساعت) شده است.

این کار باعث می شود تا جاوا اسکریپت در برگه های پس زمینه از مشارکت در کارهای غیر ضروری مانند بررسی تغییر وضعیت پیمایش، گزارش وضعیت و تحلیل تعاملات با تبلیغات محدود شود.

گوگل در یکی از آزمایش ها که 36 تب به صورت تصادفی باز شده بودند و تب اصلی که خالی بود، با فعال سازی این ابزار عمر باتری لپ تاپ تا 28 درصد افزایش پیدا کرد. اما در آزمایشی دیگر که 36 تب تصادفی ایجاد شده بود و در تب اصلی که استفاده می شد وب سایت یوتیوب باز شد و ویدئویی پخش شد، آزمایش دوم یک سناریوی واقع بینانه تر از آزمایش اول است. در این آزمایش که ویدئو درحال پخش بود شاهد افزایش عمر باتری به 13 درصد( 36 دقیقه) نسبت به زمانی که ابزار محدودیت جاوا اسکریپت فعال نمی باشد، بودیم.

همچنین مرورگر سافاری نیز از قابلیت محدود سازی 1 دقیقه ای در تب های پس زمینه پشتیبانی می کند، اما در صورت کاهش بیش از حد در مدت زمان یک دقیقه باعث بروز مشکلات اپلیکیشن های تحت وب خواهد شد. گوگل در نظر دارد ابزار جدید محدودیت سازی جاوا اسکریپت را در صورتی که هر تب پس از غیر استفاده ماندن در مدت زمان 5 دقیقه، این ابزار جدید را فعال کند. همچنین، گوگل به کاربران سازمانی این امکان را می دهد تا به مدت یک سال فعال سازی این قابلیت را روی مرورگر کروم خود غیر فعال کنند.

زمانی که تایمر جاوا اسکریپت به مدت بیش از 5 ثانیه به تاخیر بیفتد، گوگل پیغامی را در کنسول DeyTools برای کاربران ارسال خواهد کرد. ابزار جدید گوگل در حال آزمایش در یکی از نسخه های کروم 86 می باشد، در حال حاضر مشخص نشده است که آیا این قابلیت برای کاربران عادی نیز منتشر خواهد شد یا خیر.

منبع mspoweruser

نمایندگی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست