گوگل موافق به نفروختن فناوری تشخیص چهره و سوء استفاده از آن است

فناوری تشخیص چهره گوگل

در ماه های گذشته ، فشار زیادی بر روی شرکت های بزرگ تکنولوژی برای اتخاذ سیاست های  قوی در مورد فناوری تشخیص چهره ایجاد شده بود. شرکت بزرگ مایکروسافت رهبری این جبهه را بر عهده گرفته است و قول داده است که با سیاست های سختگیرانه ای که در اجرا خواهد کرد و همچنین با تنظیم بیشتر قوانین از سایر شرکت ها درخواست کرده است که از آن ها پیروی کنند . کنت واکر ، معاون ارشد شرکت گوگل ، اخیرا یک پستی در وبلاگ خود درباره استفاده از هوش مصنوعی در کلینیک های بهداشتی در آسیا منتشر کرد . در پست عنوان شده است که ، شرکت گوگل تصمیمی برای فروش API های تکنولوژی تشخیص چهره ندارد . مدیر ارشد گوگل در مورد چگونگی استفاده و نگرانی های احتمالی این فناوری می گوید :

واکر می نویسد: فناوری تشخیص چهره ، مانند فناوری های هوشمند جدید و ابزارهایی برای کمک به یافتن افراد گم شده ، با برنامه های بیشتر و امیدوار کننده تری در آینده سودمند خواهد بود . با این حال ، مانند بسیاری از دیگر فناوری ها با کاربردهای چندگانه ، سیستم تشخیص چهره ، صرف نظر از توجه دقیق برای اطمینان از استفاده از آن با اصول و ارزش ها و همچنین مانع از سوء استفاده از آن برای به بار آمدن نتایج مخرب است .

ما همچنان آماده همکاری خود با بسیاری از شرکت ها و سازمان ها برای شناسایی و مقابله با این چالش ها هستیم و برخلاف برخی دیگر از شرکت ها ، گوگل کلاود (Google Cloud)  قبل از کارکردن بر روی این فناوری های مهم و در نظر گرفتن سیاست های استفاده از آن ، API های تشخیص چهره را عرضه نمی کند .

ساندرا پیچای ، مدیر اجرایی شرکت گوگل  ، مصاحبه ای را در هفته جاری با واشنگتون پست بابت نگرانی های مشابه در مورد حوزه ی اخلاقی مربوط به هوش مصنوعی گفت : من فکر می کنم دنیای فناوری باید بپذیرد که فقط نمی توان ساخت و سپس ایرادات را حل کرد . نظر من این است که این راه به خوبی کار نخواهد کرد . وی در ادامه اضافه کرد : هوش مصنوعی می تواند در نهایت می تواند از سلاح های مرگبار نیز خطرناک تر باشد . سازمان ACLU (سازمان آزادی های شهروندی در ایالات متحده) انتقاد شدیدی نسبت به حریم خصوصی و نگرانی های جنسیتی نژاد پرستانه را مطرح کرده است . با این وجود این سازمان وعده داده است که فشارهای خود را بر شرکت های بزرگ فناوری ادامه خواهد داد .

نیکول اوزر ، مدیر فنی ACLU در بیانیه ای گفت : ما همچنان برای جلوگیری از اینکه شرکت گوگل به دنبال ساخت و فروش ابزارهای نظارتی مبتنی بر تشخیص چهره نخواهد بود ، فشارهای زیادی را وارد خواهیم کرد . زیرا این محصول ها می تواند موجب نقض حقوق شهروندی و حقوق بشر را به دنبال داشته باشد . ما همچنین با شرکت های آمازون و مایکروسافت تماس گرفتیم و درخواست کردیم تا برای ارائه ی ابزارهای خطرناک نظارت بر چهره را به دولت ها ممنوع کند . شرکت ها و سازمان های فعال در این زمینه باید اطمینان حاصل کنندکه محصولاتشان نمی تواند برای آسیب رساندن به جامعه و حقوق بشر و آزادی های مدنی مورد استفاده قرار بگیرد .

همچنین ، این سازمان انتقاد شدیدی را علیه آمازون برای نرم افزار Rekognition  کرده است . این سازمان در هفته گذشته آمازون را به دلیل ثبت پتنت جدیدی برای آیفون های تصویری هوشمند را احضار کرد که به وسیله ی این فناوری افراد مشکوک را شناسایی می کند .

منبع techcrunch

نمایندگی

, ,

پست های مرتبط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست