جستجوی بلند مدت گوگل

سرویس ترجمه گوگل (Google Translate) امروز به پنج زبان جدید را به  سیستم ترجمه خود اضافه می کند و این سرویس محبوب با این پنج زبان تعداد زبان های پشتیبانی شده را به 108 زبان در سراسر دنیا رساند. گوگل بعد از 4 سال این پنج زبان را به سرویس ترجمه مبتنی بر  هوش مصنوعی خود اضافه می کند. این پنج  زبان جدید اضافه شده عبارتند از : کینیارو، اودیا، تاتار، ترکمن و اویغور می باشند و گوگل اعلام کرد که جمعیت صحبت کننده از این 5 زبان حدود 75 میلیون نفر  در سراسر جهان می باشند.

بخشی از هدف گوگل برای اضافه کردن این زبان ها یافتن منابع زیادی از متن آنلاین می باشد تا از آن ها برای مدلهای یادگیری ماشین هوش مصنوعی خود  آموزش دهد. هدف دیگر گوگل، اضافه کردن گروه های  بوده است  که با این زبان ها در اینترنت فعالیت می کنند و در نتیجه گوگل می تواند ار آموزش مدل های خود با این زبان ها، گسترگی ترجمه زبان های خود را بیشتر کند. گوگل ادعا می کند که در چندین سال گذشته توانسته است این چالش ها را با موفقیت پست سر بگذارد.

سخنگوی شرکت در بیانیه ای گفت: سرویس ترجمه Google Translate از ترجمه های موجود در وب آموزش می بیند. زمانی که منابعی از یک زبان به صورت محدود وجود داشته باشد، پشتیبانی از آن زبان برای سیستم ترجمه گوگل بسیار سخت می شود. با این وجود، به دلیل پیشرفت های اخیر در فن آوری یادگیری ماشین و تلاش همکاران ما در سرویس ترجمه گوگل، توانسته ایم تعداد زبان های پشتیبانی شده سرویس ترجمه خود را اضافه کنیم.

گوگل می گوید، این بروزرسانی از امروز در دسترس 1 درصد از کاربران سرویس ترجمه گوگل شروع به کار خاهد کرد، این قابلیت به زودی به تمام کاربران سرویس ترجمه گوگل در سیستم عامل های اندروید و iOS قرار خواهد گرفت. این پنج زبان جدید که به این سیستم اضافه شده اند در ترجمه های صفحات وب سایت ها و متون پشتیبانی می شود. همچنین کیبورد مجازی برای زبان های تاتار، اویغور و کینیارو پشتیبانی می شود.

پشتیبانی سرویس ترجمه گوگل از زبان اویغور، اهمیت ویزه ی ژئوپلیتیک برای گوگل دارد و حدود 12 میلیون نفر از به زبان اویغور صحبت می کنند که در مناطق خودمختار سین کیانگ در شمال غربی چین زندگی می کنند. در طول چندین سال گذشته دولت چین سرکوب های زیادی را علیه ساکنان مسلمان این منطقه داشته است. دولت چین متهم به جاسوسی، محدودیت کاری و مسافرت ساکنان این منطقه شده است. سامزمان حقوق بشر نیز هشدارهای خود را به دولت چین اعلام کرده است.

منبع theverge

نمایندگی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست