گوگل Fast Share رقیب جدید AirDrop اپل

Fast Share

گوشی های اندرویدی سال ها با استفاده از تکنولوژی اندروید بیم (Android Beam) امکان اشتراک گذاری فایل ها  بین دیگر دستگاه های اندرویدی در فاصله ی نزدیک را داشتند. اما این تکنولوژی سرعت قابل قبولی را مانند تکنولوژی ایرپاد (AirPod) اپل ارائه نداد.  اشتراک گذاری فایل ها در اندروید با سرعت کندی و همچنین دشواری این روند باعث شد تا کاربران از این تکنولوژی استقبال نکنند. با این حال گوگل به طور رسمی اعلام کرد که به پشتیبانی از فناوری اندروید بیم در نسخه جدید اندروید 10 پایان خواهد داد.

اما نگران نباشید، چون گوگل جایگزین جدیدی با نام Fast Share  معرفی کرده است. فناوری Fast Share با استفاده از بلوتوث برای پیدا کردن دستگاه و وای فای برای انتقال فایل ها استفاده می کند، در حالی که در اندروید بیم فقط از بلوتوث برای جا به جایی بیت ها و بایت ها استفاده می کرد.

تصاویر جدید نشان می دهد که گوگل در طی دو ماه گذشته پیشرفت خوبی در طراحی مجدد رابط کاربری این نرم افزار داشته است. گوگل در این نرم افزار ویژگی های جدیدی کانند تعویض حساب و کلمه عبور برای انتقال پرونده اضافه کرده است، در حالی که تنظیمات از منوی حساب گوگل (Google account menu) به منوی اتصالات اندروید (Android’s connection menu)انتقال داده شده است. در Fast Share همچنین یک برگه اشتراک گذاری جدیدی اضافه شده است که به کاربران این امکان را می دهد تا دستگاه خود را نامگذاری کرده و یک سطح اشتراکی را تعیین کنند.

در کنار تمام پیشرفت ها این نرم افزار، طراحی رابط کاربری نیز به روز شده است. در اولین نسخه، Fast Shate به صورت تمام صفحه اجرا می شود، اما در تصاویر جدیدی که منتشر شدع است دیگر اینگونه نیست. عکس های جدیدی که از رابط کاربری این نرم افزار منتشر شده است نشان می دهد که فقط پایین صفحه را پوشش می دهد.

 باید دید آیا این نرم‌افزار از سیستم‌عامل IOS نیز پشتیبانی می‌کند یا خیر. انتظار می‌رود گوگل در رویداد اکتبر و درکنار معرفی پیکسل‌ها، این نرم‌افزار را نیز رونمایی و ویژگی‌های آن را معرفی کند.

در حال حاضر مشخص نیست که آیا این نرم افزار از سیستم عامل IOS پشتیبانی خواهد کرد یا خیر، اما ما مشتاقانه منتظریم از دستگاه های iOS نیز پشتیبانی کند. امیدواریم گوگل به زودی نرم افزار Fast share را راه اندازی کند. انتظار می رود در ماه اکتبر در کنار معرفی گوشی های جدید پیکسل گوگل این نرم افزار را نیز معرفی کند.

منبع androidcentral

Fast Share google
اشتراک سریع گوگل

نمایندگی

,

پست های مرتبط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست