گوگل قصد دارد با معرفی ابزار جدیدی، به شما خواندن و نوشتن خط هیروگلیف (heiroglyph) مصر باستان را به شما آموزش دهد. گوگل ابزار جدید خود با نام Fabricius  را از روز چهارشنبه به صورت رایگان در وب سایت و برنامه Google Art در دسترس کاربران قرار داده است. ابزار راهنمای مجازی Fabricius کاربران را در طی شش مرحله در مسیر یادگیری خط باستانی هیروگلیف راهنمایی می کند. بعد از اتمام هر مرحله ، می توانید پیام های خود را به صورت هیروگلیف مصری ترجمه کنید و با دوستان و خانواده خود به اشتراک بگذارید.

گوگل اعلام کرد که ابزار Fabricius با همکاری مرکز مصر شناسی دانشگاه Macquarie و شرکت سایکل اینتراکتیو (Psycle Interactive) و یوبیسافت (تولید کننده بازی Assassins Creed Origins) و چندین مصری شناس از سراسر جهان برای تسهیل کار پژوهشگران توسعه داده شده است.

آقای چنس کاگنور (Chance Coughenourr) مدیر برنامه بخش Google Art در بیانیه ای گفت: تا کنون، متخصصان برای  ترجمه و رمز گشایی زبان باستانی هیروگلیف مصری باید کتاب های بسیار زیادی مورد بررسی قرار می دادند. Fabricius اولین ابزار دیجیتالی است که قادر به رمزگشایی خط مصری باستانی می باشد و از طریق یادگیری زبان ماشین قادر به رمزگشایی می باشد.

گوگل اعلام کرد که این ابزار را به صورت منبع باز عرضه می کند و ابزار Fabricius  می تواند در آینده به سایر زبان های باستانی نیز گسترش یابد.

منبع cnet

نمایندگی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست