آیفون مجازی

در روزهای گذشته بورس های بزرگ دنیا شاهد سقوط کم سابقه ای بودند. در بازر بورس آمریکا شرکت های فناوری نیز با کاهش ارزش کم سابقه ای مواجه شدند. بر اساس گزارش CNBC شرکت های بزرگ فناوری در روزهای گذشته بیش از 320 میلیارد دلار از ارز سهام خود را از دست داده اند.شرکت اپل در روز گذشته با سقوط 7.9 درصدی ارزش سهام خود، معادل 100 میلیارد دلار کاهش داشته است. سهام شرکت های بزرگ فناوری از جمله مایکروسافت، فیسبوک و گوگل نیز بیش از 6 درصد کاهش داشتند، در حالی که شرکت آمازون فقط 5.3 درصد از ارزش سهام خود را از دست داد. میانگین شاخص سهام داوجونز با افت بیش از 2000 واجد بدترین روز خود از زمان بحران مالی سال 2008 را تجربه کرد.

بر اساس گزارش های منتشر شده، دو عامل منجز به کاهش ارزش سهام شرکت های فناوری شده است که از جمله بحران شیوع ویروس کرونا و سقوط قیمت جهانی نفت می باشد. بسیاری از شرکت ها از جمله اپل مشکلات بسیاری از عرضه و تولید محصولات خود در چین دارند. همچنین تقاضای خرید از سوی مشتریان بسیار پایین آمده است زیرا مصرف کنندگان از حضور در فروشگاه ها به دلیل شیوع ویروس کرونا ترس دارند و همین موضوع باعث کاهش ارزش سهام اپل شده است.

دلیل دوم این است که عربستان سعودی قیمت نفت را در هفته گذشته کاهش داد و تاثیرات بسیاری روی شرکت های انرژی گذاشت. سپس بانک ها به دلیل نگرانی هایی که شرکت های انرژی توانایی پرداخت وام های خود را نخواهند داشت، اثر منفی گذاشت.

تحلیلگران دلیل کاهش ارزش بازار بورس را نگرانی های در مورد شیوع ویروس کرونا و کاهش قیمت جهانی نفت می دانند. بر اساس آمار فروش محصولات اپل، این شرکت در بازار چین توانسته است در ماه فوریه فقط 500 هزار گوشی هوشمند آیفون را به فروش برساند در حالی که در مدت زمان مشابه سال گذشته، 1.27 میلیون آیفون فروخته شده بود که کاهش 60 درصدی را نشان می دهد. عرضه آیفون و سایر محصولات اپل در سراسر جهان کاهش داشته است.

بررسی های تحلیلگران Bank of American نشان می دهد که انتظار دارند عرضه گوشی های آیفون 5G و آیفون 9 به دلیل نگرانی های شیوع ویروس کرونا به تعویق خواهد افتاد. اپل همچنین به بسیاری از کارمندان خود گفته است که این هفته به دلیل شیوع ویروس کرونا در خانه به صورت دورکاری کار کنند.

منبع 9to5mac

نمایندگی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست