اولین کتاب نوشته شده توسط هوش مصنوعی، آیا خواندن آن خسته کننده است؟

اولین کتاب منتشر شده توسط هوش مصنوعی

در فروشگاه آنلاین کتاب آمازون، هزاران کتاب الکترونیکی با عناوین مختلفی وجود دارد. این کتاب های الکترونیکی بصورت خودکار از محتوای دیگر منابع جمع آوری و نوشته شده اند. ناشران این کتاب ها جهت کسب درآمد سریع تر کتاب های خود را به این طریق به فروش می رسانند. تعدادی از این کتاب ها قابل خواندن نیستند، اما همیشه اینطور نیست، گاهی اتفاقات جالبی در انتشار این کتاب ها می افتاد که جالب است.یک ناشر فعال در زمینه ی تحقیق و فعالیت با نام (Springer Nature)، در روز های اخیر اولین کتابی که توسط یک الگوریتمی که از یادگیری ماشین نوشته شده است را منتشر کرد. این کتاب نمی تواند برای خوانندگان جذاب باشد اما هدف نوشتن آن توانایی هوش مصنوعی در نوشتن کتاب است.

الگوریتمی که توسط محققان هوش مصنوعی در آزمایشگاه Applied Computational Linguistics در دانشگاه گوته در شهر فرانکفورت آلمان نوشته شده است، این الگوریتم قطعا برای جایگزینی نویسندگان مشهور تاریخ از جمله جان گریشام یا جی کی رولینگ توسعه داده نشده است.

این کتاب با عنوان lithium-lon Batteries : A Machine منتشر شده است. همان طور که از عنوان این کتاب نمایان است، در محتوای آن خبری از شخصیت های داستانی ماندگار و یا دیالوگ های ماندگار نیست. تا جایی که میدانیم، استودیوهای فیلم سازی هالیوودی نیز از این کتاب برای ساخت اثرهای پر فروش خود استفاده نخواهند کرد. اما هدف از انتشار این کتاب، جمع آوری و خلاصه سازی حجم تحقیقات بسیار زیادی در زمینه ی باتری های لیتیوم یونی می باشد.
در سه سال گذشته بیش از ۵۳ هزار کتاب و مقالات در زمینه ی باتری های لیتیوم یونی منتشر شده است. امروزه گوشی های هوشمند ساعت های هوشمند و بسیاری از خودروهای بازار از باتری های لیتیوم یونی ساخته می شوند. یه نظر می رسد مطالعه ی این کتاب برای بسیاری از مخاطبان جذاب باشد.اگر در این نوع از باتری ها انقلاب بزرگی رخ دهد، به احتمال بسیار زیاد دستگاه های مورد استفاده ی ما تغییرات بسیار خوبی را تجربه خواهند کرد و حتی امکان ثروتمندتر شدن سازندگان این نوع از باتری ها نیز شود.

با استفاده از الگوریتم هوش مصنوعی، این کتاب ها خلاصه وار و از مقاله های هرفصل کتاب به صورت خودکار انجام شده است. در متن این کتاب ها، نقل قول هایی وجود دارد که بصورت یک لینک در متن قرار داده شده است، خوانندگان را به مقاله ی اصلی هدایت می کند. این کتاب ها بیشتر به عنوان یک خلاصه برای دانشمندان و محققان نوشته شده اند و هر کتاب 180 صفحه دارد که خواندن و تحلیل آن ها بسیار آسان تر از مطالعه ی صدها هزار مقاله ی منتشر شده در تحقیقات اخیر است. در حال حاضر، این اثر را نمی توان گفت که بصورت کاملا ماشینی و خودکار به وجود آمده است، اعتبار منابع اصلی و کنترل کیفی این کتاب توسط نیروی انسانی و متخصصان در این زمینه مورد تائید قرار گرفته است. بسیاری از خوانندگان نمی خواهند که صنعت چاپ و نشر به طور کامل توسط هوش مصنوعی انجام شود. این الگوریتم فقط برای تحقیقات روی باتری ها محدود نشده است، می توان آن را برای انواع تحقیقات علمی تطبیق داد و در نهایت کتاب هایی این چنینی را برای انواع تخصص ها و موضوعات تولید کرد.

منبع gizmodo

نمایندگی

, , ,

پست های مرتبط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست