آیفون مجازی

شرکت اپل به اتهام کاهش سرعت آیفون های قدیمی جهت ترغیب مشتریان خود به خرید آیفون با باتری های جدیدتر محکوم شده است. همچنین اپل با پرداخت غرامت 500 میلیون دلاری به کاربران آیفون های قدیمی موافقت کرده است. بر همین اساس اپل باید به ازای هرگوشی قدیمی مبلغ 25 دلار را به مصرف کنندگان بپردازد. تمام این پرداخت ها باید توسط قاضی ایالات متحده تایید شود. البته پرداخت 25 دلار برای مصرف کنندگان رقم بسیار پایینی می باشد، زیرا یک آیفون قدیمی حدود 649 تا 849 دلار قیمت دارد.پرداخت این جریمه  با توجه به تعداد شکایت کنندگان متغییر خواهد بود و اپل طبق تصمیم دادگاه باید 310 میلیون دلار غرامت پرداخت کند.

اما شرکت اپل تمام این اتهامات رارد کرده است و اعلام کرد که برای تمام شدن این دعوی قضایی حاضر به پرداخت این غرامت شده است.مالکان گوشی های آیفون 6، 6 اس، 6 اس پلاس، 7 پلاس یا اس ای با سیستم عامل های 10.2.1 iOS به بعد شامل دریافت این غرامت می باشند. کاربران آیفون 7 و 7 پلاس که قبل از تاریخ 21 دسامبر 2017 که از سیستم عامل 11.2 iOS  اجرا شده اند، می توانند این غرامت را دریافت کنند.

مشتریان اپل می گویند که عملکرد آیفون های آن ها پس از نصب به روزرسانی های سیستم عامل کاهش یافته است.مشتریان ادعا می کنند که اپل با به روزرسانی های نرم افزاری عمدا عملکرد مدل های قدیمی اپل را کاهش داده است تا مشتریان خود را به خرید آیفون های جدیدتر ترغیب کند و یا مجبور کند مشتریان باتری های گوشی های خود را تعویض کنند.

وکلای شرکت اپل ادعا می کنند که این مشکلات به دلیل استفاده زیاد از گوشی و تغییرات دما و سایر مشکلات دیگر بوده است که مهندسان اپل در تلاش برای بر طرف کردن آن بودند.

منبعtechcrunch

نمایندگی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست