بخشی از واحد مستقل شیائومی روی پردازنده های مبتنی بر هوش مصنوعی کار می کند

بخشی از واحد مستقل شیائومی روی پردازنده های مبتنی بر هوش مصنوعی کار می کند

پاینکن(pinecone) نام یکی از شرکت های تابع و زیر مجموعه ی شیائومی می باشد. این شرکت اولین تراشه ی اختصاصی خود را با نام Surge S1 تولید کرد. بر اساس گزارش منتشر شده، قرار است بخشی از این شرکت به نام Dayu (ماهی بزرگ) نام گذاری شود و بصورت مستقل بر روی توسعه ی تراشه های ملچبانی بر هوش مصنوعی برای کاربردهایی همچون اینترنت اشیا و محصولاتی همچون اسپیکرهای هوشمند و سایر محصولات به کار برده شود.

در سال ۲۰۱۷ لی جون مدیر عامل شیائومی در مصاحبه ی خود اعلام کرد که سه شرکت بزرگ تولید کننده گوشی های هوشمند در کنار شرکت کوالکام واحدهای توسعه س سخت افزار مبتنی بر هوش مصنوعی خود را دارند. برای شیائومی نیز مهم است که در این مسیر با سرعت زیادی پیشرفت کند.

قرار نیست تمام قسمت شرکت پاینکن در بخش توسعه ی تراشه های مبتنی بر هوش مصنوعی برای بخش گوشی های هوشمند به کار گرفته شود، دیگر بخش های این شرکت در توسعه ی گوشی های هوشمند شیائومی به کار خود ادامه خواهند داد. در واقع شرکت شیائومی در مرکز یک اکوسیستمی قرار گرفته است که شامل دیگر محصولاتی همچون جاروهای رباتیک گرفته تا ماشین های لباسشویی را شامل می شود.

در سال ۲۰۱۸ ، درآمد بخش اینترنت اشیا (IoT) شیائومی تقریبا دو برابر شده است (افزایش سالانه ۸۶.۹ درصد ) ، و در مقایسه با سالهای گذشته رشد درآمد شیائومی رشد خوبی داشته است. اما بازار گوشی های هوشمند این شرکت با کاهش چند درصدی همراه بوده است. با این حال، شیائومی امیدوار است با استراتژی دوگانه ی خود در گوشی های هوشمند همراه اینترنت اشیا، بتواند درآمد این بخش را افزایش دهد.

در ژانویه ی سال ۲۰۱۹، شیائومی خود را متعهد به سرمایه گذاری ۱.۵ میلیارد دلاری برای ۵سال آینده در جهت توسعه ی اکوسیستم خانه های هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی کرد. همچنین شیائومی قصد دارد نتایج بدست آمده در این سرمایه گذاری را جهت توسعه ی محصولات داخلی شرکت و همچنین سرمایه گذاری روی استارتاپ های کوچک مورد استفاده خواهد کرد. همچنین شیائومی با شرکت های Ikea و TCL همکاری خواهد کرد.

سازماندهی دایو (Dayu) بسیار جالب است. شرکت شیائومی مالکیت 25 درصد از سهام این شرکت را در مالکیت خود خواهد داشت، بقیه سهام شرکت نیز میان کارکنان توزیع خواهد شد. با این حال ، به نظر می رسد بسیاری از شرکت های سرمایه گذاری علاقه زیادی برای خرید سهام شرکت زیر مجموعه شیائومی را دارند.

منبع gsmarena

نمایندگی

,

پست های مرتبط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست