فیسبوک mapillary را تصاحب کرد

در سال های اخیر فیس بوک تلاش بسیاری برای ارائه سرویس های مبتنی بر نقشه انجام داده است. در سال گذشته فیسبوک ابزار هوشمند مصنوعی خود را در اختیار کاربران OpenStreetMap گذاشت و برنامه های خود را برای ایجاد AR planet مبتنی بر واقیعیت افزوده و بر اساس نقشه سه بعدی جهانی اعلام کرد. غول شبکه های اجتماعی اخیرا یک نقشه تعاملی برای به روز نگه داشتن اطلاعات کاربران با گسترش ویروس کرونا معرفی کرده است. فیسبوک اعلام کرده که اخیرا استارتاپ Mapillary را جایگری سرویس Street View گوگل مپ کرده است.

استارتاپ Mapillary یک سرویس تصویرسازی اط سطح خیابان ها است که مبتنی بر نقشه برداری کار می کند. این استارتاپ از سال 2013، با کاربرانی که در 190 کشور جهان دارد، با استفاده از گوشی های هوشمند خود تصاویری از محله ها جمع آوری می کنند. نرم افزار Mapillay تصاویر ثبت شده را به هم می چسباند تا نمایی سه بعدی در سطح خیابان ایجاد کند. در اصل این نما همان نمای سه بعدی است که سرویس ویو گوگل ارائه می کند.

تاکنون تمام تصاویر موجود در مپیلری برای اهداف غیر تجاری برای تمام کاربران به صورت رایگان ارائه شده است، اما از امروز برای کاربران تجاری نیز به صورت رایگان در دسترس قرار می گیرد. این موضوع نشان می دهد که فیسبوک با چه هدفی سرویس مپیلری را تصاحب کرده است. فیسبوک با تصاحب مپیلری به کاربران خود در شبکه های اجتماعی این امکان را می دهد تا از محل کار خود و همچنین محل استقرار کسب و کار خود تصاویری را به صورت سه بعدی به اشتراک بگذارند.

همانطور که گفته شد سرویس مپیلری بزرگترین رقیب ویو گوگل می باشد و در سال های اخیر توجه بسیاری از شرکت های بزرگ فناوری را به خود جلب کرده است. شرکت بزرگ آمازون نیز در سال های اخیر علاقه ی خود را برای تصاجب مپیلری نشان داده بود. گزینه های دیگری مانند اپل مپ و بینگ مپس سعی کرده اند تا سرویسی همانند سرویس گوگل ویو ارائه کنند که هیچ کدام همانند سرویس مپیلری موفق نبوده اند.

منبع engadget

نمایندگی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست